انتقاد مدیرعامل"فارس"از پذیرش شرکتها و مخالفت سازمان بورس با افزایش سرمایه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر ربیعی در حاشیه همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به اقتصاد آنلاین گفت: صنعت پتروشیمی برای تامین مالی به سرمایه گذاری ارزی و ریالی نیاز داشته که باید از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود .بخش دیگری نیز از طریق بانک های داخلی در حدود ۵٠ میلیون دلار تامین شده اما در بخش تامین مالی ریالی، سهم عمده آن از طریق بورس باید انجام شود که متاسفانه درگیر تشریفات اداری شده و صنعت پتروشیمی را مایوس کرده است.

وی افزود: استفاده از توانمندی های تولید داخل یک‌طرفه نیست و باید شرکت های خصوصی نیز خواهان این موضوع باشند. با بخشنامه و دستورالعمل نمی توان از تولید داخل حمایت کرد و باید هر دو طرف یعنی متقاضی و عرضه کننده در تلاش برای داشتن ارتباط با یکدیگر باشند .

این مقام مسئول ادامه داد: بورس برای پذیرش شرکت ها و یا حتی انتشار اوراق مشارکت هیچ تفاوتی میان شرکت های بزرگ و خوش سابقه قایل نیست. درحالی که باید شرکت های بزرگ که تضمین کننده بازگشت سرمایه هستند در اولویت قرار گیرند. این شیوه برخورد با متقاضیان پیش از این نیز در بانک ها اجرا شده و سیستم بانکداری مشتریان بزرگ را برای اخذ تسهیلات در اولویت قرار می دهند.

ربیعی اضافه کرد: در هلدینگ خلیج فارس همه محصولات باید از داخل تهیه شود. اگر کالایی هایی بومی سازی شده اند یک فرایند مشخص برای خرید محصول و خدمات داریم که مطابق با آن فهرست شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس باید خرید تجهیزات داشته باشند.

ربیعی با اشاره به افزایش سرمایه "فارس" گفت: در مجمع فوق العاده فردا، مقرر شده در خصوص افزایش سرمایه شرکت از ٩١۵٠ به ١۴۴٠٠ میلیارد تومان تصمیم گیری شود. این افزایش سرمایه از سود انباشته بوده و در این میان برنامه افزایش سرمایه به ١۵ هزار میلیارد تومانی به دلیل برخی مخالفت های سازمان بورس محقق نشد.

انتهای پیام