بزرگترین بانک اروپا ۳۵ هزار کارمند را اخراج می‌کند/ افت ۳۳ درصدی سود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک اچ اس بی سی طرح هایی برای فروش 100 میلیارد دلار از دارایی ها،کوچک کردن بخش سرمایه گذاری و تجدید ساختار در آمریکا و اروپا اعلام کرد که به معنای اخراج 35 هزار نفر طی 3 سال آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش، میزان سود دهی این بانک انگلیسی بدون کسر مالیات در سال 2019 با افت 33 درصدی همراه بود. کاهش رشد اقتصادی در بازارهای عمده ای که اچ اس بی سی در آنها حضور دارد، شیوع سریع ویروس کرونا، طولانی شدن فرآیند خروج انگلیس از اتحدیه اروپا و کاهش نرخ بهره بانک های مرکزی از عوامل کاهش سوددهی این بانک اعلام شده است.

هرچند این بانک انگلیسی طی چند سال گذشته از سرمایه گذاری در آسیا و به ویژه چین ، میلیاردها دلار سود کسب کرده، اما عملکرد ضعیف در اروپا و آمریکا موجب افت سوددهی کلی آن شده است.

تغییر استراتژی اچ اس بی سی از سوی نوئل کوئین دبیر اجرایی موقت بانک ارائه شده و طبق این برنامه تعداد کارمندان بانک طی 3 سال آینده از 235 به 200 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

بزرگترین بانک اروپا که بخش عمده دارایی های آن در آسیا قرار دارد، میزان سوددهی سال 2019  قبل از کسر مالیات را 13.35 میلیارد دلار اعلام کرد. در حالی که این رقم در سال گذشته 19.89 میلیارد دلار بود.

اچ اس بی سی در بیش از 50 کشور جهان از جمله اروپا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیا فعالیت دارد و حدود نیمی از درآمد و 90 درصد سوددهی این بانک از بازار آسیا به دست می آید.

انتهای پیام