پیش بینی سازمان هواشناسی از شروع برف و باران و افت ۸ درجه‌ ایی دما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در اکثر مناطق طی امروز تا جمعه و کاهش ۸ درجه‌ای دما در جنوب، جنوب غرب و غرب طی فردا خبر داد.

بر اساس این گزارش، امروز با فعالیت سامانه بارش‌زا در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران آغازشده و در برخی مناطق جنوب غرب بارش به صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی با احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود.همچنین برای دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خفیف و پراکنده انتظار می‌رود.

فردا با تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت آن نیمه غربی،دامنه و ارتفاعات زاگرس، بخش‌های از مرکز، دامنه و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق را فرا می‌گیرد. همچنین از بعدازظهر فردا تا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

شدت بارندگی فردا در بخش‌هایی از لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز،‌تهران،‌قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان و زنجان به شکل باران و برف و در برخی مناطق استان‌های خوزستان،‌ایلام،کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس بارش به‌صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود. روز جمعه با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی محدود به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق خواهد بود.

شنبه هفته آینده در اکثر مناطق جو نسبتا آرامی حاکم خواهد بود و از بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب وارد شده و روز یکشنبه در مناطق شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش بینی می شود.

انتهای پیام