"قرن" ۱.۷ هزار میلیارد تومان به ارزش روز بازار افزود/ عرضه بعدی و تکلیف شستا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی با اشاره به عرضه اولیه امروز 10 درصد سهام شرکت پدیده شیمی قرن در بازار دوم معاملات بورس تهران به بورس پرس گفت :در این واگذاری که شامل 100 میلیون سهم با نماد " قرن" بود ، متقاضیان حاضر به خرید در سقف قیمتی  1700 تومانی هر سهم شدند .

وی ادامه داد: در این رویداد به دلیل استقبال قابل توجه سرمایه گذاران ، مقرر شد به هر فرد حقیقی و حقوقی، حداکثر 67 سهم تخصیص داده شود. به این ترتیب یک میلیون و 492 هزار و 537 نفر ، اقدام به خرید "قرن" کردند که رکورد جدیدی در آمار عرضه های اولیه و حضور مردم بشمار می رود .

این مقام مسئول افزود: همچنین با این عرضه اولیه ، تعداد شرکت های بورسی به 332 مورد رسید و 1.7 هزار میلیارد تومان به به ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی اضافه شد .

صحرایی درباره این سئوال که چه شرکتی در نوبت عرضه بعدی قرار دارد و آیا احتمال ورود هلدینگ شستا تا قبل از اتمام سال جاری وجود دارد به بورس پرس توضیح داد: انتظار می رود سهام سرمایه گذاری کشاورزی کوثر هم در اسفند عرضه اولیه شود. این درحالی است که هر شرکتی قادر به طی فرایند پذیرش و تکمیل اطلاعات شود ، می تواند در ماه آینده وارد بورس شود.

به گفته وی، تعیین تکلیف عرضه اولیه شستا هم به ارایه گزارش و اطلاعات تکمیلی مانند گزارش حسابرس دارد و بعد از نهایی شدن در مورد بزرگترین هلدینگ اقتصادی ایران تصمیم گیری خواهد شد .

انتهای پیام