آخرین نکات کلیدی "قرن" توسط مدیران اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قبل از ظهر امروز مدیران شرکت پدیده قرن طی نشستی خبری آخرین اطلاعات مالی و عملکردی این شرکت 100 میلیارد تومانی را اعلام کردند تا 10 درصد از سهام "قرن" به عنوان اولین شرکت پس از انتقال بورس تهران به ساختمان جدید،عرضه اولیه شود.

افزایش 1.7 هزار میلیاردی ارزش بازار بورس تهران با عرضه "قرن"

براین اساس، مجید نوروزی معاون ناشران و اعضاء بورس تهران با بیان اینکه 6 شرکت از ابتدای سال جاری در بورس تهران با مجموع سرمایه اسمی 2.9 هزار میلیارد تومان عرضه شده، گفت: باتوجه به عرضه 10 درصدی سهام شرکت ها در روز واگذاری، ارزش روز و ارزش کل بازار شرکت های عرضه شده بالغ بر 20 و 50 هزار میلیارد تومان بوده است. انتظار می رود با عرضه اولیه "قرن" 1.7 هزار میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران افزوده شود.

نکات کلیدی

همچنین محمدباقر فاضلیان رییس هیات مدیره و نماینده سهامدار عمده با اشاره به اینکه "قرن" پس از یک دهه تلاش به بزرگترین تولید کننده محصولات شوینده در ایران تبدیل شده، گفت: مجموعه کارخانه اصلی این شرکت در استان زنجان و بخش دیگر در اشتهارد قرار گرفته ضمن اینکه کلیه تجهیزات در داخل تهیه شده است.

عبدالرضا مظفری مدیرعامل نیز درخصوص تاریخچه شرکت اظهار داشت: پدیده شیمی قرن فروردین سال 89 تاسیس و طی مدت 10 سال اخیر با دو برند اکتیو و حیات شناخته شده است. افزایش سهم فروش، رهبری بازار داخلی و شناخته شدن به عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه جزو چشم اندازها و افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی و برآورده سازی نیازمندی آنها و بهبود سطح کمی و کیفی محصولات با هدف ارتقای بهداشت خانه و خانواده به عنوان ماموریت این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

وی رشد صنعت شوینده در ایران را بالاتر از میانگین جهانی خواند و افزود: "قرن" سهم 8 درصدی از این بازار طی سال جاری را به خود اختصاص داده که رقم قابل توجهی است. انواع 130 محصول که طیف وسیعی از انواع مایع های لباسشویی،دستشویی، ظرفشویی، نرم کننده و شامپوهای سر و بدن، نرم کننده لباس، سفید کننده و جرم گیر، پاک کننده سطوح،صابون و انواع پودهای دستی و ماشینی شستشوی البسه را شامل می شود در شمار تولیدات قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: 80 درصد تولیدات توسط دو سایت اصلی زنجان و اشتهارد و 20 درصد دیگر توسط شرکت های دیگر بصورت کارمزدی در حال تولید است. این شرکت با برنامه ریزی زیرساختی برای توسعه بازار، صادرات محصولات به عمان و عراق را از سال گذشته شروع کرد ضمن اینکه شناسایی بازارهای تاجیکستان، ترکمنستان و ارمنستان و بازار هدف اوراسیا هم برای ورود مدرن و پایدار در حال مذاکره است.

مظفری از برنامه دستیابی به سهم بازار 10 درصدی در افق 1400 خبر داد و گفت: برای توسعه شرکت و تولید محصولات جدید متناسب با نیازهای جامعه در حال پایه گذاری هستیم ضمن اینکه برنامه افزایش صادرات به میزان 10 درصد از فروش سالانه در افق چشم انداز قرار گرفته است.

انتهای پیام