برخی مدارس با صلاحدید مناطق آموزش و پرورش فردا تعطیل است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی درخصوص احتمال تعطیلی مدارس در روز شنبه گفت: تعطیلی عمومی نداریم. حدود ۶۰ درصد از مدارس حوزه‌های انتخابات هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه‌های مرجع ملت محل اخذ آراء هستند. مدارسی که در آنها شمارش آراء تا روز شنبه به اتمام نمی‌رسد با صلاحدید مناطق آموزش و پرورش می‌توانند فردا را تعطیل کنند .

وی درباره اینکه کدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پیرو ورود ویروس کرونا است؟ توضیح داد: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و دائما اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می‌کنند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می‌کنند.

حاجی میرزایی افزود: فعلا تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت نیاز ستاد و شورای تامین هر استان می‌تواند در مورد تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد. برای تامین آرامش خانواده‌ها تمامی معاونان تربیت و سلامت را در یک گفت‌وگوی ویدئویی و برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط قرار دادیم و همه توصیه‌های لازم به آنها منتقل شده است. دستورالعمل‌های لازم برای آگاهی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

انتهای پیام