واکنش مدیر مسئول روزنامه کیهان یه بیانیه FATF درباره ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان اعلام کرد: همزمان با حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس که علی‌رغم عملیات روانی و رسانه‌ای گسترده آمریکا و متحدان صورت گرفته بود،کار گروه ویژه اقدام مالی FATF طی بیانیه ای اعلام کرد ایران را در لیست کشورهایی قرار‌داده است که روابط تجاری و مالی با آن از ریسک بالایی برخورداربوده وعده داده است که درصورت پذیرش لوایح از سوی ایران،گام‌هایی در جهت تعلیق اقدامات تقابلی برخواهد داشت.اکنون با توجه به ناکامی ایران در اجرای معاهدات پالرمو و تأمین مالی تروریسم مطابق با معیارهای FATF، کارگروه اقدام مالی به طور کامل تعلیق اقدامات تقابلی را برمی‌دارد و از اعضا می‌خواهد اقدامات تقابلی موثر را مطابق با توصیه‌های مندرج در بند 19 اجرا کنند.

این بیانیه از چند جهت قابل بررسی است به طوری که از مدت‌ها پیش اکثر بانک‌های غربی نه به علت عدم پذیرش FATF از سوی ایران‌، بلکه از بیم تحریم‌های آمریکا از انجام تراکنش‌های مرتبط با ایران خودداری کرده و می‌کنند. بنابراین حتی در صورت تن دادن به پذیرش ذلت‌بار کنوانسیون‌های پالرمو و CFT نیز تحریم‌های بانکی ادامه خواهد یافت.از این رو همتی رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرده تصمیم اجلاس FATF تأثیری در روابط و معاملات ایران نخواهد داشت. یعنی تفنگ FATF فشنگ ندارد!

ظریف در جریان تصویب لوایح پالرمو و CFT در مجلس گفت؛ نه بنده و نه رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلات حل خواهد شد اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات پیدا خواهد کرد! اظهارات نسنجیده  وی در حالی است که اگر رفع بهانه‌های آمریکا ملاک قانونگذاری باشد، اصلی‌ترین بهانه آمریکا علیه ایران، موجودیت جمهوری اسلامی است! و این قصه سر دراز دارد...

ایران یکی از اصلی‌ترین قربانیان تروریسم است ولی FATF  رسما اعلام کرده در معاهده مقابله با تأمین مالی تروریسم تعریف ایران از تروریسم را نمی‌پذیرد. از نگاه FATF علاوه ‌برحزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، حشد‌الشعبی عراق، جیش‌الوطنی سوریه و تمام گروه‌های مقاومت که آنها را تروریست می‌نامد.

سپاه پاسداران، نیروی قدس،وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و حتی سازمان صدا و سیما نیز تروریست هستند! و نام سردار شهید قاسم سلیمانی در صدر فهرست تروریست‌های مورد نظر آنها بوده است!

دو معاهده یاد شده علی‌رغم ذلت‌بار بودن آن از سوی مجلس کنونی به تصویب رسید! که خوشبختانه با درایت و هوشمندی مجمع تشخیص مصلحت نظام رو‌به‌رو شده و رد شد.

انتهای پیام