آغاز بارش برف و باران شدید در اکثر مناطق / هشدار کاهش ۱۵ درجه‌ای دما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران شدید در اکثر مناطق طی فردا و کاهش ۱۵ درجه‌ای دما، طغیان رودخانه‌ها و بارش تگرگ در برخی استان‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش،امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در جنوب بارش باران شروع و به تدریج به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده می‌شود.

روز سه شنبه با تقویت این سامانه ، گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی،‌ غرب و جنوب غرب،‌مرکز،‌دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق را نیز فرا می‌گیرد. چهارشنبه 7 اسفند بارش در این مناطق ادامه دارد و روز پنجشنبه بارش پراکنده در شمال شرق ادامه خواهد داشت و به تدریج این سامانه از شمال شرق خارج خواهد شد.

از بعدازظهر سه‌شنبه با توجه به جریانات شمالی، دمای هوا در نوار شمالی به طور محسوسی کاهش یافته و با افزایش وزش باد، دریای خزر نیز مواج خواهد شد. خلیج‌فارس نیز از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه مواج خواهد بود. چهارشنبه در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرق با گردوخاک همراه خواهد بود.

انتهای پیام