افزایش 80 درصدی حقوق کارمندان و چند روش برای تامین منابع بودجه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی قوامی ضمن ارائه گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با اشاره به افزایش پایه حقوق ها گفت: افزایش پایه حقوق از یک ملیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می تواند تاثیر بسزایی در بهبود معیشت مردم داشته باشد. چرا که با اجرای این تصمیم، کف حقوق ها حدود ۸۰ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس مصوبات تلفیق ، رقم کل منابع بودجه به ۲۱۷۶۰۰۰ میلیارد تومان رسیده که شامل بودجه عمومی شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها، درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی می‌شود. درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها بالغ بر ۷۹۷۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق بودجه  ۹۹ و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بالغ بر ۱۰۳۵۰۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

این نماینده ادامه داد: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق ، درآمدهایی مصوب شد که به نسبت آنچه در لایحه پیش‌بینی شده بود ۱۰.۶ درصد رشد داشته و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که عمدتاً فروش نفت است ۷.۱ درصد، واگذاری دارایی‌های مالی ۳۳.۴ درصد رشد کرده است. در مجموع منابع عمومی دولت ۱۵.۸ درصد رشد دارد و نسبت به پیش‌بینی دولت در سال ۹۹ شرایط خاصی برای اقتصاد حاکم است.

قوامی اضافه کرد: بودجه سال آینده وابستگی به نفت کاهش یافته اما منابع دیگری مانند واگذاری اموال دولت، فروش اوراق و اسناد، مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس و... لحاظ شده است .

انتهای پیام