پذیره نویسی صکوک اجاره ۲ هزار میلیاردی با سود ۱۸ درصدی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: مجوز سازمان بورس برای عرضه صکوک اجاره شرکت پتروشیمی تابان فردا (سهامی خاص ) به مبلغ ۲ میلیارد تومان صادر شد تا آماده پذیره نویسی طی روزهای آتی در فرابورس باشد .

دارایی مبنای انتشار این اوراق ۲ میلیارد و ۹۵۵ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۲۵۲ سهم تحت تملک بانی (شرکت پتروشیمی تابان فردا) در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با قیمت هر سهم ۶۷۶۶ ریال است که توسط نهاد واسط از شرکت پتروشیمی تابان فردا خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به این بانی واگذار می شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی دی (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس صورت می پذیرد.

ضمانت هزار میلیارد تومان از اصل این اوراق از طریق توثیق بخشی از سهام تحت تملک بانی در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی مارون و شرکت نفت بهران صورت می پذیرد و ضامن مبلغ باقیمانده اصل اوراق و کل سود آن سرمایه گذاری اهداف است.

بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت های تامین سرمایه تمدن، تامین سرمایه لوتوس پارسیان و تامین سرمایه سپهر بوده و عامل فروش اوراق هم کارگزاری خبرگان سهام است.

بنابراین گزارش، پیش از این در حوزه پتروشیمی شرکت های تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه به مبلغ ۵۰ و هزار میلیارد تومان تامین مالی شده اند.

انتهای پیام