چگونگی تحقق بازدهی۳۵۰ درصدی یک صندوق و حضور در رتبه اول/ پیش بینی آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضانعلی سلمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سبدگردان آسال با اعلام اینکه بازدهی این سبدگردان به 350 درصد رسیده و حایز رتبه اول در گزارش های چهار مقطع زمانی شده گفت: بخشی از این بازدهی ناشی از رونق قابل ملاحظه بازار سرمایه و میانگین بازدهی حدود 200 درصدی شاخص است اما استراتژی‌های گروه مدیران سرمایه‌گذاری صندوق شرکت سبدگردان آسال باعث شده این صندوق بتواند بازدهی تقریباً 350 درصدی را رقم بزند.

وی ادامه داد: شرکت سبدگردان آسال از اواخر مرداد سال جاری در جایگاه برترین صندوق‌های سهامی در مقاطع مختلف قرار گرفت و از اوایل تا پایان بهمن نیز در هر 4 مقطع زمانی ماهانه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله ، رتبه اول صندوق‌ها را از آن خود کرد.

این کارشناس با تاکید براینکه به دلیل محاسبه روزانه بازدهی‌ها و رقابت حرفه‌ای انواع صندوق‌ها، ممکن است در مقاطعی صندوق‌های دیگر نیز به کسب رتبه اول موفق شوند، توضیح داد: اما آنچه بدیهی است اینکه صندوق ارزش‌کاوان آینده توانسته جایگاه خود را در بین برترین صندوق‌های بازارسرمایه در خلال چندین ماه گذشته تثبیت کند.

سلمانی‌نژاد افزود: رسالت صندوق‌های سرمایه‌گذاری ، کاهش ریسک سرمایه‌گذاران و افزایش بازدهی بوده و بر این اساس تحلیلگران و مدیران صندوق، استراتژی را بر مبنای تحلیل‌های بنیادی مبتنی بر اطلاعات منتشره در کدال و سایر منابع خبری رسمی قرار دادند و خوشبختانه بخش عمده‌ای از پیش‌ بینی‌ها  محقق و منجر به کسب رتبه اول صندوق‌های سهامی از لحاظ بازدهی شد.

وی با اشاره به به خالص ارزش دارایی‌های کل صندوق توضیح داد: 29 میلیارد تومان از خالص ارزش دارایی‌های کل صندوق  بود و از منظر بازدهی در رتبه 43 قرار داشت اما این میزان به 529 میلیارد تومان افزایش یافت که طی بازه زمانی اردیبهشت تا بهمن و ناشی از بازدهی چشمگیر صندوق از طریق رشد قابل ملاحظه ارزش سهام و تزریق نقدینگی از سوی افراد مختلف بود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان آسال ادامه داد: قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از بیش از 1.4 به 4.3 میلیون تومان افزایش یافت و تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری هم با افزایش بیش از 6 برابری از 20 هزار و 279 واحد به 121 هزار و 255 واحد رسید.

سلمانی‌نژاد درباره پیش بینی بازار سرمایه در سال آیده هم توضیح داد: برای تحلیل آینده بازار باید به دو نکته توجه کرد. اول وضعیت محرک‌های بازار (عوامل صعود یا نزول بازار) و دیگری تحلیل دقیق بازارهای موازی. با این نگاه چه از نظر محرک‌های بازار و چه از منظر تحلیل بازارهای موازی (در صورت ثابت ماندن پیش‌فرض‌های تحلیلی امروز) در چشم‌انداز یکساله انتظار افت شدیدی نیست و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌ شود بازار سال آینده را از دست ندهند. هرچند ممکن است خبری از رشد چشمگیر سال جاری نباشد.

انتهای پیام