ویروس کرونا تاثیری بر بورس ندارد / لزوم پرهیز از شایعه پراکنی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، همایون دارابی در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سهام معاملات اولین روز هفته را با اُفت اندک آغاز کرد که تاثیر اندکی بر روی سهام بانکی گذاشت. علت این افت به قرار گیری اقتصاد ایران در فهرست سیاه FATF برمی گردد و هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد. انتظار نیست که مدت زیادی درگیر این بیماری باشیم. چرا که کرونا مانند سایر ویروس ها دوره صعود و اُفول دارد به همین علت تاثیر چشم گیری بر اقتصاد نخواهد گذاشت.

وی افزود: بیشترین علتی که در این چند روز اقتصاد و تا حدی بورس را تحت شعاع قرار داد، شایعه پراکنی هایی است که در خصوص این ویروس در سطح جامعه پخش شده و سبب افزایش هیجانات و اظطراب در بین افراد جامعه شده است. هر ساله در فصل زمستان با انواع مختلف ویروس درسطح جامعه مواجه هستیم پس باید اقتصاد را به نحوی مدیریت کنیم تا سبب رکود نشود.

دارابی ادامه داد: باتوجه به وضیعت فعلی، خبر رسانی های نابخردانه و شایعه پراکنی‌هایی که در خصوص ویروس کرونا صورت گرفته، سبب شده صادرات به علت بسته شدن مرزهای همسایه با مشکل روبرو شود. امید می رود هر چه سریع تر جلوی این شایعه پراکنی ها از طریق وزرای ایران در کشورهای هم مرز گرفته شود.

انتهای پیام