مجوز افزایش سرمایه ۳۷۴، ۲۱۱ ، ۴۰، ۳۷، ۳۳ و ۱۲ درصدی ۶ شرکت صادر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سه شرکت پگاه فارس، کویر تایر، خودکفائي آزادگان، سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات، سرمايه گذاري مسکن شمالغرب و سرمایه گذاری نیرو به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 374، 211 ، 40، 37، 33 و 12 درصدی را گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، پگاه فارس سرمایه فعلی را از 24.4 به 115.9 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "غفارس" از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

همچنین کویر تایر که پیش از این زمان برگزاری مجمع فوق العاده را اعلام کرده بود با دریافت مجوز، سرمایه فعلی را از 70 به 218 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "پکویر" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید 10.7 هزار تن تایر رادیال تمام سیمی صورت می پذیرد.

خودکفایی آزادگان نیز سرمایه فعلی را از 50 به 70 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "خودکفا" از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی صرف می شود.

سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات هم با هدف مشارکت در افزايش سرمايه شرکت‌هاي سرمايه‌پذير و جبران مخارج بابت سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته، سرمایه فعلی را از 4.03 به 5.5 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "ومعادن" از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعمال می شود.

در این میان، سرمايه گذاري مسکن شمالغرب سرمایه فعلی را از 90 به 120 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "ثغرب" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف اصلاح ساختار مالي می شود.

سرمایه گذاری نیرو با دریافت مجوز سازمان بورس، مرحله دوم افزایش سرمایه از 935 میلیارد تومان به 1.05 هزار میلیارد تومان را به انجام می رساند. تامین مالی "ونیرو" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف تسویه دیون باقیمانده خرید شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا و تکمیل و اجرای طرح های در دست انجام می شود.

انتهای پیام