جدیدترین تحلیل تکنیکال شاخص و پیش بینی آینده/ تراز ۲۲.۷ هزار میلیاردی حقیقی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مینا یوسفی درباره آخرین وضعیت بازار سهام که بی توجه به کرونا با ادامه رکوردشکنی شاخص و حضور در نیمه کانال 528 هزار تایی همراه شده به بورس پرس اعلام کرد: شاخص کل در کانال های صعودی موج 3 از 5 از 5 موج صعودی را طی می کند. این موج معمولا" شارپ ترین موج بوده و منجر به رشد چند ماه اخیر بازار و کلیه گروه ها شده است.

در این میان ، دماسنج بازار درگیر مقاومت نه چندان جدی 530 حدودی است و انتظار می رود با وجود تورم و ورود نقدینگی و و همراهی دلار تقاضاهای خرید سهام همچنان پایدار و این محدوده هم پشت سر گذاشته شود. بنابراین اهداف بعدی شاخص که می تواند در نیمه اول سال 99 محقق شود محدوده  600  تا 705 هزار واحدی است .

بررسی ها نشان می دهند طی 12 ماه اخیر ، تراز مثبت خرید حقیقی ها از حقوقی ها به حدود 22.7 هزار میلیارد تومان رسیده و همچنان ورود پول ادامه دار بوده و یکی از نگرانی های دیگر که مربوط به لایحه بودجه سال آینده بوده ، کاهش یافته و قرار است تکلیف مهمترین سند اقتصادی ایران در مجلس دهم نهایی و به مجلس بعدی و خرداد 99 کشیده نشود .

لذا پیش بینی می شود با کاهش ریسک های سیاسی و اقتصادی و بهبود وضعیت ویروس کرونا در ایران ( که در صورت قرنظینه شهرها شدیدا" به اقتصاد آسیب می رساند) روند رشد بازار سهام در هفته ها و ماه های آینده ادامه دار باشد .

انتهای پیام