وضعیت کرونا در قم / زمان اعلام تعطیلی مدارس / گیلان آلوده است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی درخصوص جلسه اعضای ستاد مبارزه با کرونا با رئیس‌جمهور گفت: روحانی به مسائل مختلفی مانند عادی شدن اوضاع در هفته آینده اشاره کرد با توجه به اینکه حدود 40 آزمایشگاه را راه‌اندازی کردیم و بیماری یابی به روز تر شده و نگرانی از نظر تخت بستری بیماران نداریم.

وی افزود: از سوی دیگر نیز تعداد قابل توجهی از بیماران بستری مرخص می‌شوند و اکنون نیز 30 بیمار جدید بستری شده در قم در حال ترخیص هستند ضمن اینکه تعداد بیماران بدحال بدتر نشده و به سمت بهبودی می‌روند. رئیس‌جمهور تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را به وزارت بهداشت محول کرد و امروز ساعت 4 بعداز ظهر در این خصوص جلسه برگزار می‌کنیم و تصمیم لازم را گرفته و اعلام می‌کنیم ضمن اینکه اعمال محدودیت‌ها در سیستم اداری و دولتی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص طرح قرنطینه شهرها توضیح داد: سیستم قرنطینه به شکلی که قبلا مطرح بود را به عنوان کار 100 درصد علمی نمی‌پذیریم اما اینکه مردم خود را در منزل قرنطینه کنند و به سفر نروند بسیار با اهمیت است. متاسفانه تا اعلام می‌کنیم مدارس تعطیل است، مردم خارج شده و به مسافرت می‌روند به طوری که این هفته مشاهده کردیم برخی بدون توجه به پیام‌های بهداشتی و درخواست نسبت به پرهیز از مسافرات اقدام به مسافرت کردند.

نمکی ادامه داد: استان گیلان آلوده است و در مناطق شمالی نیز نقاط آلوده داریم اما مردم به این مناطق می‌روند و بار را سنگین می‌کنند. وقتی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام می‌کنیم به این معنی نیست که مردم حرکت کرده و به نقاط آلوده بروند در نتیجه تاکید می‌کنیم مردم در خانه مانده و مسافرت را قطع کنند.

وی درباره طرح این موضوع که اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا ضعیف بوده، عنوان کرد: روزهای اول از طریق سایت وزارت بهداشت و بصورت محلی اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم و البته صدا و سیما با فاصله اطلاع رسانی را انجام داد. این را به عنوان درگیر بودن با موضوع انتخابات می‌دانیم اما در سطح خود اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم.

انتهای پیام