برنامه های مهم هلدینگ دارویی حاضر در بورس علیه کرونا اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضوانی‌فر در نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، گزارشی از اقداماتی برای تولید محلول‌های ضدعفونی‌ در هلدینگ‌های دارویی را ارسال و اعلام کرد : نظر به تاکیدات ویژه و با توجه به اخبار اپیدمی بیماری ویروس کرونا، هلدینگ دارویی تامین از اوایل بهمن‌ ستادی برای آمادگی مقابله احتمالی با این بیماری سازماندهی کرد و تدابیری برای تامین دارو و ملزومات اندیشید.

از جمله این ملزومات، محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح است که براساس پروتکل‌های مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت (WHO) تولید شده است.

در نتیجه پیش‌بینی شرایط ورود به بحران و نیاز فوری و اضطراری کشور به حجم بالایی از مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح بود که چند شرکت وابسته به هلدینگ دارویی شستا (تیپیکو حاضر در بورس ) توانستند اقدامات پیش‌بینی‌شده را به‌سرعت و طی هفته جاری همزمان با اپیدمی کرونا عملیاتی و اجرایی کنند و این محصولات را به مرحله تولید و توزیع برسانند.

با همت شبانه‌روزی چهار شرکت تابعه هلدینگ دارویی تامین، ظرف یک هفته اخیر این مهم عملیاتی شده و تاکنون و در مرحله نخست، چند هزار لیتر ضد عفونی‌کننده سطوح و دست برای مصرف کارخانه‌های داروسازی و نیروی انسانی گروه، تولید و توزیع شده و از هفته آتی با اخذ مجوزها و تامین مواد و اقلام بسته‌بندی، ظرفیت تولید قابل‌توجهی وجود خواهد داشت که می‌تواند جوابگوی بخش عمده‌ای از نیازهای کشور باشد.

شرکت رهاورد تامین ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰۰ لیتر ضد عفونی‌کننده (پایه الکل) در بسته‌های ۶۰ و ۲۵۰سی‌سی و یک، چهار و ۲۰لیتری را دارد.

زاگرس فارمد پارس همین محصول را می‌تواند روزانه ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰لیتر (بسته به حجم ظرف) در بسته‌های ۱۰۰سی‌سی و یک لیتری تولید کند.

شیمی دارویی داروپخش سومین شرکت هلدینگ دارویی تامین است که روزانه ۶۰۰۰ لیتر ضدعفونی‌کننده (پایه الکل) را به شکل لیتری تولید خواهد کرد.

شرکت چهارم هم کلر پارس (که 16 بهمن با عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام وارد بازار سهام شده) ضدعفونی‌کننده را از نوع پایه آب اکسیژنه روزانه ۵۰۰۰ لیتر و در بسته‌بندی حجیم تولید خواهد کرد.

بدین ترتیب این چهار شرکت از هفته آینده مجموعا تا ۲۱ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده را برای بسته‌بندی و توزیع در اختیار کارخانجات داروسازی و مواد بهداشتی قرار خواهند داد که این امر می‌تواند بخش مهمی از نگرانی‌ها درباره کمبود این مواد در بازار مصرف یا سوءاستفاده‌های احتمالی از نیازهای ضروری مردم را برطرف سازد.

انتهای پیام