٩ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شد / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها + و ...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی آخرین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با بیماری کووید ١٩ که شب گذشته گرفته شد ، حسن روحانی امروز این مصوبات ٩ گانه را تایید و ابلاغ کرد که به شرح زیر است:

1- کمیته های اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی جامعه، بهداشت و درمان، اجتماعی، امنیتی و اماکن عمومی، تدارکات و پشتیبانی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش و آموزش عمومی، راه و حمل و نقل عمومی، گردشگری و فضاهای ورزشی با مدیریت وزرای فرهنگ ، بهداشت ، صنعت، علوم، آموزش و پرورش، راه و میراث فرهنگی تشکیل و با مشارکت دیگر دستگاه ها موارد بررسی و به ستاد اعلام و شرح وظایف و حیطه فعالیت کمیته ها متعاقبا ارسال شود .

2- ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا با ریاست استانداران و دبیری روسای دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شود .

3- کلیه مدارس در استان ها و شهرستان هایی که موارد مثبت آلوده به ویروس کرونا گزارش و به تایید وزارت بهداشت رسیده از شنبه 10 اسفند به مدت 3 روز تعطیل اعلام شود و وزارت آموزش و پرورش به کمک سازمان صدا و سیما و شبکه مجازی آموزش از راه دور را جهت جلوگیری از وقفه آموزشی را راه اندازی و پیگیری کند.

4- به دلیل امکان نقل و انتقال آلودگی توسط دانشجویانی که در هفته های گذشته به مناطق مختلف سفر کرده اند و کاهش ریسک بیماری، مقرر شد از شنبه 10 اسفند به مدت یک هفته کلیه کلاس های دانشگاه های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل و ضمن استمرار سایر فعالیت های دانشگاه ها و حضور اساتید و کارمندان و باز بودن دانشگاه کلیه موارد آموزشی از طریق آموزش از راه دور استمرار یابد.

5- برگزاری نماز جمعه در شهرهایی که توسط وزارت بهداشت اعلام می شود در جمعه این هفته موقتا متوقف و در دیگر نقاط کشور با رعایت دستورالعمل مراقبتی و حفاظتی ابلاغی برگزار شود.

6- به مدت یک هفته به دلیل کاهش ریسک آلودگی، حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده صالح(ع) غیر قابل دسترسی و زیارت و ادای سلام و احترام با عبور از صحن متبرکه این بزرگواران با زدن ماسک و شست و شوی دست قبل از ورود و با هدایت خدام بدون توقف امکان پذیر  باشد.

در زیارتگاه های دیگر استان ها که به تشخیص رییس دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی دارای شرایط خاص است طبق روال فوق عمل می شود. در دیگر نقاط کشور نیز سازمان حج و زیارت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و آموزشی جهت ورود زائرین محترم را اعمال کند .

7- در مسیرهای ورودی شهرهای پذیرای گردشگر و خروجی مناطق آلوده ، ایستگاه های قرنطینه و بازرسی، مستقر و کلیه موارد مشکوک تا 14 روز در قرنطینه نگهداری شوند و قرنطینه خانگی افراد مرتبط با موارد آلوده کماکان تا حصول اطمینان کادر بهداشتی از سلامت آنان ادامه یابد.

8- تعطیلی کلیه مراکز تجمع فرهنگی از قبیل سینماها، کنسرت ها و برگزاری مسابقات ورزشی بدون تماشاگر تا 26 اسفند تمدید شود .

9- کلیه مکشوفات تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی از قبیل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده کلا در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا به نحو مقتضی توزیع شود .

انتهای پیام