آمار امروز کرونا با ۳۸۸ مبتلا ، ۷۳ و ۳۴ بهبودی و فوتی / افزایش ورود به مازندارن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش جهانپور رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ جا امن‌تر از خانه‌ها و شهرها در برابر ویروس کرونا نیست،گفت: آمار ابتلا به کرونا با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسیده که ۷۳ نفر بهبود و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند. میانگین سن بستری و فوت شدگان بیش از ۵۰ و ۶۰ سال گزارش شده است.

وی ادامه داد: استان تهران ۶۴ نفر مورد جدید، استان گیلان ۲۵ مورد، استان قم ۱۶ مورد، استان اصفهان ۱۰ مورد، مازندران ۶ مورد جدید، اردبیل یک مورد، البرز ۳ مورد، سمنان ۲ مورد، کردستان ۲ مورد، قزوین ۲ مورد، آذربایجان شرقی ۴ مورد، خوزستان ۳ مورد، گلستان ۲ مورد تشخیص داده شده است. از این تعداد ۸ نفر فوت کردند.

جهانپور با اشاره به برگزاری امروز پنجمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا با حضور معاون اول رییس جمهور افزود: ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در مقابله با کرونا به خود مراقبتی، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و توصیه‌های اکید در زمینه کاهش مراودات و سفرهای شهری و بین شهری اتفاق می‌افتد. اما ورود به برخی استان‌ها مخصوصا" مازندران زیاد است .

آخرین آمار جهانی و چند کشور

براساس این گزارش، شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در سراسر جهان به 2 هزار و 858 تن رسید و 83 هزار و 379 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که 36 هزار و 533 نفر از آنها بهبود یافته‌اند.

در چین با گزارش 44 مورد فوتی جدید، شمار جان‌باختگان به 2 هزار و 788 تن رسید. در کره‌‌جنوبی 2 هزار و 22 مبتلا و 13 نفر فوت کرده‌اند. شمار افراد مبتلا به این بیماری در تایلند به 41 نفر و در ایتالیا هم به 655 نفر رسید و 17 نفر جان باخته‌اند.

در آلمان هم به 49، فرانسه 38، انگلیس 16، سوئد 7، نروژ 4، کرواسی 3 و در اتریش به 5 نفر رسیده و هلند، لیتوانی، ایرلندشمالی، نیوزیلند و نیجریه نیز نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کردند.

فرماندار کالیفرنیا هم اعلام کرد ۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام