تعطیلی مجلس فعلا" قطعی نیست / تصمیم گیری امروز هیات رئیسه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اداره‌کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای، نحوه تصمیم‌گیری درباره برگزاری جلسات علنی هفته جاری و در پاسخ به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت از علی لاریجانی را تشریح و اعلام کرد: 1. سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا که رسماً به مجلس اعلام شده در شرایط کنونی، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تهران و دیگر حوزه‌های انتخابیه است.

لذا بنا به درخواست ریاست این ستاد از رییس مجلس مبنی بر تعطیلی جلسات علنی و غیرعلنی تا اطلاع ثانوی، شنبه 10 اسفند موضوع در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت رییسه بررسی و درباره چگونگی کار مجلس و موضوعات در دستور کار، تصمیم‌گیری خواهد شد و به‌محض اتخاذ تصمیم توسط هیئت رییسه ، نمایندگان و مردم مطلع خواهند شد.

2. با توجه به این‌که نمایندگان در ایام تبلیغات انتخاباتی با عموم مردم در استان‌های مختلف در تماس بوده و ممکن است بسیاری از آنها صرف‌نظر از ابتلا یا عدم ابتلا ناقل ویروس کرونا باشند، تجمع آنان در صحن نهایتاً، شیوع ویروس کرونا را نه‌فقط در محدوده پارلمان بلکه در دیگر مجامع عمومی، حوزه‌های انتخابیه و احتمال سرایت آن را به مراجعه کنندگان تشدید خواهد کر‌د. لذا توصیه اکید ستاد ملی مقابله با کرونا، اتخاذ تصمیم و تدبیر عاجل در خصوص جلسات علنی و غیرعلنی توسط هیئت رییسه است.

3. ضریب شیوع ویروس کرونا در محیط مجلس و سپس تسرّی آن به محیط بیرون به‌دلیل حضور نمایندگانی از همه نقاط کشور از جمله استان های درگیر و مراجعات پرشمار و مستمر مردمی از اقصی نقاط با هیچ یک از دستگاه‌های حاکمیتی قابل مقایسه نیست. بنابراین چنانچه تمهیداتی برای مقابله با شیوع کرونا در مجلس اتخاذ شود، رویکرد و  گستره ملی داشته و  مبتنی بر توصیه مؤکد ستاد ملی مقابله با کرونا است که از پشتوانه شورای‌عالی امنیت ملی برخوردار است و نباید آن را به حفاظت بهداشتی از نمایندگان مجلس تقلیل داد.

انتهای پیام