سخنگوی وزارت خارجه ادعای وزیر خارجه آمریکا را رد کرد / تامین صد هزار کیت و...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس موسوی در پاسخ به ادعای ماپک پمپئو مبنی بر آمادگی آمریکا برای کمک به ایران برای مقابله با کرونا که قبل از اعلام رسمی در رسانه ها منتشر شد، اعلام کرد: مقابله با ویروس کرونا که به اپیدمی جهانی تبدیل شده و کشورهای زیادی را در بر گرفته ، نیازمند اراده جهانی و همکاری وسیع بین‌المللی است و نه حرکات نمایشی که با اغراض سیاسی و با سوء استفاده از رنج و عذاب بیماران و آسیب‌دیدگان صورت می‌گیرد.

ادعای کمک به ایران برای مقابله با کرونا از سوی کشوری که با تروریسم اقتصادی خود باعث فشارهای گسترده بر مردم ایران شده و حتی راه خرید دارو و تجهیزات پزشکی را مسدود کرده ، مضحک و یک بازی سیاسی ــ روانی است.

وزارت خارجه ایران به‌منظور تأمین نیازهای دارویی و بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا در تماس نزدیک با بسیاری از کشورها بوده و تاکنون بخش قابل توجهی از نیازهای کلیدی شامل صد هزار کیت تشخیص، ماسک‌های ویژه جراحی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و غیره از طریق کشورهای دوست تأمین شده و محموله‌های دیگری نیز در راه است که به‌موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش، پمپئو در توئیتر مدعی شده بود: عمیقا نگران شیوع ویروس کرونا در ایران و خطر سلامت عمومی برای مردم و همسایگانان آنان هستم و آمرکیا کمک انسان‌دوستانه برای نیازهای برآوردنشده مردم ارایه می‌کند.

انتهای پیام