زمان عرضه اولیه "تملت" چهارشنبه یا شنبه است / "زکوثر" هفته بعد/ شانس شستا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود گودرزی درباره برنامه بورس تهران برای عرضه اولیه شرکت های جدید به بورس پرس گفت : با توجه به تکمیل اطلاعات شرکت تامین سرمایه ملت ، چهارشنبه این هفته یا شنبه آینده 13 درصد سهام آن عرضه اولیه خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می شود تا امروز عصر آخرین اقدامات لازم انجام و آگهی عرضه اولیه "تملت" منتشر و چهارشنبه عرضه اولیه شود. در غیر این صورت به شنبه آینده موکول خواهد شد .

این مقام مسئول افزود: در این واگذاری ، 10 درصد سهام این شرکت با سرمایه 700 میلیارد تومانی به عموم و 3 درصد هم به صندوق های سرمایه گذاری تعلق خواهد گرفت . در این میان به دلیل پیش گیری از سرایت کرونا ، مقرر شد جلسه معارفه ایی به صورت آنلاین و از طریق وبینار (Web-based seminar به معنی برگزاری جلسه آنلاین با استفاده از اینترنت و به شکل  زنده، تعاملی و دو طرفه در یک زمان مشخص ) برگزار شود.

گودرزی در پاسخ به این سئوال که آیا تا پایان سال ، شرکت دیگری هم برای عرضه اولیه در بورس تهران آماده شد و احتمال پذیرش و واگذاری غول شستا چقدر است به بورس پرس توضیح داد: هفته آینده هم سرمایه­ گذاری کشاورزی کوثر با سرمایه اسمی 275 میلیارد تومانی عرضه اولیه خواهد شد. به جز این ، بعید به نظر می رسد شرکت دیگری تا قبل از پایان آماده عرضه اولیه شود.

وی ادامه داد: بورس تهران آمادگی واگذاری شستا هم است اما این موضوع به تایید هیات پذیرش و تکمیل اطلاعات مالی توسط هلدینگ بستگی دارد. بنابراین اگر مراحل قانونی و مقدمات لازم طی شود ، سشتا هم آماده عرضه در روزهای پایانی سال خواهد بود که کمی بعید است . در غیر این صورت اوایل سال ، نهایی خواهد شد.

انتهای پیام