علت اختلاف انتشار اطلاعات TSETMC و کارگزاری ها اعلام شد/ هسته اختلال ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح اله دهقان درباره مشکل روزهای اخیر سامانه معاملات که با اختلاف در زمان انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت های ارایه خدمات آنلاین ( OMS) موجب بروز مشکلات شده و با درخواست دبیرکل کانون کارگزاران برای رفع این مشکل همراه بوده به بورس پرس توضیح داد: این موضوع ناشی از دو تفاوت است که موجب می شود بخش گلوگاه انتشار پیام ها قادر به عملیات عادی نباشد.

وی ادامه داد: اولین عامل و تفاوت ناشی از این است که شرکت های ارایه خدمات آنلاین به کارگزاری ها بر خلاف TSETMC ، عمق بیشتری از بازار و سفارش های خرید و فروش را نشان می دهند که منجر به حجم فوق العاده زیادی از پیام ها و در نتیجه باعث تاخیر در دریافت اطلاعات می شود .

این مقام مسئول افزود: تفاوت دوم هم این است که در دو ماه گذشته بر روی سایت TSETMC اقدامات بهبودی انجام شده و می شود تا مانند چند ماه پیش ، دیگر خبری از قطع گاه بگاه سامانه نباشد .

دهقان تاکید کرد : بنابراین اختلاف در انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت های OMS و کارگزاری ها به معنای اختلال در هسته معاملات نیست. با این حال اقداماتی برای حل مشکل انجام شده و انتظار می رود تا پایان سال، مشکل تاخیر در گلوگاه انتشار اطلاعات برطرف شود.

وی در برابر این سئوال که در بازار سرمایه ایران چند شرکت OMS فعالیت دارند و چه تعداد شرکت کارگزاری دارای بیشترین سهم معاملات آنلاین است به بورس پرس توضیح داد: در حال حاضر 10 شرکت نرم افزاری فعال بوده و چند شرکت هم آماده ورود به این عرصه هستند. در این میان چهار شرکت کارگزاری مفید ، آگاه ، مبین سرمایه و فارابی 80 درصد معاملات آنلاین بازار سهام را به عهده دارند.

انتهای پیام