بسته پیشنهادی وزات اقتصاد در سه محور بورس، مالیات، گمرک

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت اقتصاد طی اطلاعیه ای در پاسخ به سوالات برخی رسانه ها ، تلاش گران عرصه تولید، تشکل ها و فعالان اقتصادی اعلام کرد: این وزارتخانه در مواجهه با تأثیرات احتمالی کرونا بر اقتصاد و در راستای  مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تأمین معاش مردم،  پیشنهاداتی را در سه محور بورس، مالیات، گمرک تهیه و ارائه کرده که در دستور کار مراجع تصمیم گیری ذیربط قرار دارد.

این پیشنهادات وزارت اقتصاد در حوزه مالیات شامل مواردی در زمینه تسهیل امور مالیاتی تشکل ها و فعالان اقتصادی، قوانین مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین قانون موسوم به تجمیع عوارض است .

در محور گمرکی نیز مواردی برای تسهیل امور گمرکی مربوط به اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و آثار اقتصادی آن مطرح شده است.

همچنین موضوعاتی در رابطه با تسهیل امور تشکل ها و فعالان اقتصادی در بازار سرمایه و بورس نیز از جمله دیگر پیشنهادات وزارت اقتصاد برای مواجهه با کرونا و در راستای  مساعدت به تشکل ها و فعالان اقتصادی، بهبود محیط کسب و کار و جلوگیری از اختلال در تأمین معاش مردم بوده است.

انتهای پیام