چهره جدید ساپیا در سال آینده با افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی و جذاب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه 450 درصدی سایپا از تجدید ارزیابی دارایی ها گفت : با دریافت گزارش حسابرس درباره این افزایش ، تلاش‌های شش‌ماهه به‌ ثمر رسید و با دریافت مجوز سازمان بورس و برگزاری مجمع فوق العاده ، "خساپا"  از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج می شود.

وی ادامه داد: بنابراین اصلی‌ترین مانع در تامین نقدینگی مناسب فعالیت‌های گروه سایپا مرتفع خواهد شد و تولید در مسیر برنامه‌ریزی شده قرار می‌گیرد. این برنامه در اجرای ماده ۱۴ قانون حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و با هدف افزایش سرمایه شرکت به‌اجرا درآمد و زمینه بهبود روند تولید را فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: سایپا قصد دارد با مدیریت هزینه‌ها و ادامه عملیات اقتصادی منضبط در سال آتی، چرخه نقدینگی را در مسیر افزایش تولید محصولات قرار دهد. در این میان سال جاری از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دوران صنعت خودرو بود که با موفقیت پشت سر گذاشته شد و با وجود همه موانع و کاستی‌ها در زمینه نقدینگی، چند محصول جدید برای تولید انبوه در سال آینده نهایی شد .

سلیمانی با اشاره به برنامه توقف تولید محصولات خانواده پراید، تأکید کرد: از نیمه دوم سال جاری، کاهش زیان عملیاتی سایپا شتاب گرفته و طبق برنامه‌  این روند در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت. همچنین با آغاز تولید محصولات جدید و بهبود شرایط بازار خودرو، وضعیت اقتصادی سایپا با خروج از شمولیت ماده ۱۴۱، پایدار خواهد شد و روند روبه‌رشد این گروه شتاب می‌گیرد.

انتهای پیام