مجوز افزایش سرمایه ۱۱۹۸، ۲۶۹، ۱۳۲، ۵۶ و ۲۶ درصدی ۵ شرکت صادر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت های کارتن ایران، پگاه اصفهان، بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری توکافولاد و آهن و فولاد میلاد به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 1198، 269، 132، 56 و 26 درصدی را گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر این اساس، سرمایه فعلی کارتن ایران با دریافت مجوز از 18.2 به 236.5 میلیارد تومان می رسد. تامین مالی "چکارن" از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و به منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت مالکانه صرف می شود.

همچنین پگاه اصفهان با تصویب سهامداران، سرمایه فعلی را از 22.6 به 83.7 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "غشصفا" از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال می شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

بانک اقتصاد نوین نیز که درخواست افزایش سرمایه 357 درصدی طی دو مرحله داده بود در مرحله اول سرمایه را از 1.3 به بیش از 3 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "ونوین" از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار مالی و اجرای مفاد ماده 14 قانون حداکثر استفاده از خدمات تولیدی اعمال می شود.

این بانک می تواند در مجمع فوق‌العاده با انجام افزایش سرمایه از 3 به 5.8 هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران موافقت و اختیار عمل کردن آن را به مدت دو سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

دراین میان، سرمایه گذاری توکا فولاد که پیشنهاد افزایش سرمایه 77 درصدی داده بود مجوز 56 درصدی را کسب کرد تا سرمایه فعلی را از 260 به 403.9 میلیارد تومان برساند. 38 درصد تامین مالی "وتوکا" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی معادل 97.9 میلیارد تومان و 18 درصد دیگر معادل 46 میلیارد تومان از محل سود انباشته اعمال و صرف سرمایه گذاری جدید در شرکت های سرمایه پذیر و افزایش منابع مالی به منظور استفاده از فرصت های سرمایه گذاری موجود در بازار سرمایه می شود.

آهن و فولاد میلاد هم درخواست افزایش سرمایه 30 درصدی داده بود با مجوز 26 درصدی، سرمایه فعلی از 32 به 40.2 میلیارد تومان می رسد. "بمیلا" این تامین مالی را از محل سود انباشته اعمال کرده و صرف گسترش فعالیت ها می کند.

انتهای پیام