همتی اهداف مهم بانک مرکزی در سال جدید را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی به مناسبت نوروز و آغاز سال جدید به صدا و سیما گفت : هدف اصلی بانک مرکزی در سال جدید ، اعمال سیاست‌های پولی و ارزی برای کنترل تورم بوده و تداوم رشد اقتصادی غیرنفتی از مهم‌ترین اقدامات خواهد بود.

هدف اصلی بانک مرکزی این است که با اعمال سیاست‌های پولی و ارزی در وهله اول تورم را که متاسفانه در ۲ سال گذشته به دلیل شوک‌های ارزی رشد ، زیادی کرد ه کنترل شود. امید است رفاه قشر عظیم جامعه به ویژه طبقات پایین که در دو سال گذشته به علت مشکلات اقتصادی آسیب دیده بازگردانده شود .

سال 98 با همه سختی ها پشت سرگذاشته شد و فشار حداکثری تحریم ها با شدت تداوم یافت و صادرات نفت و درآمدهای ارزی نیز کاهش بسیار زیادی کرد .

سال گذشته در شرایطی به پایان رسید که کرونا آسیب بسیاری را به مردم و اقتصاد ایران وارد آورد و موجب شد اقتصاد ثروتمندترین کشورها متلاطم و آسیب جدی به مردم وارد شود.

امیدواریم با تلاش های جدی و سیاست های خوب ارزی و پولی که از سال 97 پایه گذاری و سال گذشته بخش هایی اجرا شد در سال 99 با قدرت و شدت بیشتری ادامه یابد و بتوان کنترل جدی بر تورم کرد و رونق تولید بسط و توسعه بیشتری داده شود .

انتهای پیام