حمایت جدید فدرال رزرو از بورس آمریکا با خرید نامحدود دارایی ها و اعلام تعهد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی آمریکا در بیانیه ای از اقدامات جدید برای حمایت از اقتصاد از جمله خرید نامحدود دارایی ها خبر داد و اعلام کرد: نوع جدید بیماری همه گیر ویروس کرونا در سراسر جهان باعث ایجاد مشکلات اساسی شده و باید اقدامات جدی در بخش های دولتی و خصوصی برای محدود کردن ضرر شغلی و اطمینان از بهبودی سریع انجام شود.

فدرال رزرو متعهد است از تمام ابزارها برای پشتیبانی از جریان اعتبار به خانوارها و مشاغل و رسیدن به اهداف حداکثر اشتغال و ثبات قیمت استفاده کند.به منظور اطمینان از عملکرد صاف بازارها و عبور مؤثر از سیاست پولی علاوه بر خرید اوراق بهادار براساس اوراق خزانه و وام، اوراق بهادار مبتنی بر وام های تجاری نیز در چارچوب خرید اوراق بهادار مبتنی بر وام درج خواهد شد.

عملیات بازپرداخت بانک ها در مقیاس بزرگ بصورت حساب های شبانه و مدت دار ادامه خواهد یافت.کارت اعتبار صاحب کارانی که با ایجاد برنامه های جدید شروع به فعالیت کردند، مصرف کنندگان و مشاغل، پشتیبانی خواهد شد و بودجه ای جدید نزدیک به 300 میلیارد دلار تامین خواهد شد. همچنین 75 میلیارد دلار اوراق خزانه و 50 میلیارد دلار وام مسکن این هفته هر روز توسط شعبه نیویورک بانک فدرال خریداری می شود.

انتهای پیام