خبر خوش از چین : ابتلا به کرونا با منشا محلی به صفر رسید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته ۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که مربوط به ورود از کشورهای خارجی بود. همچنین هیچ مورد ابتلا با منشأ محلی گزارش نشده و روند کاهشی ابتلا و فوت ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، حتی در استان هوبه با مرکزیت ووهان که ویروس کرونا در واپسین روزهای سال ۲۰۱۹ از آن منطقه طغیان کرد نیز هیچ مورد ابتلای محلی جدیدی گزارش نشده اما چهار فوتی جدید ثبت شده است. بنا بر اعلام منابع بیمارستانی، تمام استان‌ها به جز هوبه از اواخر فوریه(بهمن) موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در چین به۸۱ هزار و ۲۱۸ نفر و تعداد قربانیان به ۳ هزار و ۲۸۱ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان هم ۷۳ هزار و ۶۵۰ نفر بهبود یافته و ۴ هزار و ۲۸۷ مورد کماکان بیمار هستند.

مقامات چین که پیش از این به کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند. زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت در این کشور هستند.

بر اساس آخرین آمار جهانی ورلد متر، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی در سطح همه‌گیری جهانی قرار گرفت،تا کنون ۴۲۲ هزار و ۹۴۵ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و ۱۸ هزار و ۹۰۷ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام