حذف تحریم های ایران آماده بررسی در شورای امنیت است/ چند تصمیم جدید و مهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه صبح امروز هیات دولت با اعلام اینکه آمار مراجعه به بیمارستان‌ها و فوتی‌ها بر اثر کرونا کاهش یافته گفت: اقدامات مثبتی برای درمان و مراجعه مردم به پزشکان و غربالگری شده و شناسایی نیازمندان به مراقبت بیشتر یا مراجعه به بیمارستان ادامه دارد و غربالگری برای گام برداشتن رو به جلو کمک می‌کند .

وی افزود: تا امروز کمبودی برای تخت و پرستار و پزشک وجود ندارد و بخش مراقبت‌های ویژه دارای تخت اضافی هستند . در این میان نگرانی از مشهد با شمخص شدن خالی بودن 60 درصد تخت‌های بیمارستانی 30 درصد تخت‌های مراقبت‌های ویژه ، برطرف شد .

رئیس جمهور ادامه داد: در شورای امنیت این بحث مطرح است که همه تحریم‌ها حذف شود. در این رابطه در جریان تماس تلفنی با یکی از کشورهای عضو غیردائم شورای امنیت تلفنی ، اعلام شد طرح حذف تحریم های ایران آماده بررسی در شورای امنیت است . همچنین تلاش می شود پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شود.

روحانی با اشاره به جلسه دیروز ستاد مبارزه با کرونا و احتمال افزایش سخت گیری‌ها ، توضیح داد: وزارت بهداشت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برای اعمال شرایط سخت تر برخی نقاط را مطرح کرد که به دلیل نیاز به تخصص بیشتر به کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا ارجاع شد.

وی ادامه داد: طرحی هم برای ممنوعیت خروج از شهرها و بسته شدن همه بوستان ها و لغو سیزده بدر تصویب شد که مقداری سختگیرانه و موجب ایجاد مشکلاتی برای سفرها خواهد شد اما برای حفاظت از جان مردم است. بنابراین از مردم درخواست می شود سریع‌تر برگردند تا از شکل گیری موج دوم مسافرت ها جلوگیری شود .

وی افزود: در مورد مالیات، چک، بیمه کارگران ، مهلت داده شده و مصوبات دیگری هم خواهد بود . فردا نیز جلسه ویژه اقتصادی برگزار می شود تا از توان دولت و امکان کشور برای کاهش فشارهای مردم استفاده شود.

انتهای پیام