بخشی از منابع مالی ایران آزاد شد اما کافی نیست/ امکان همکاری ایران و آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید دیپلماسی حوزه بهداشت و سلامت ایران در دنیا توسط دو وزارتخانه خارجه و بهداشت فعال شود به ایسنا گفت:چیزی تحت عنوان کمک برای مقابله با اپیدمی جهانی وجود ندارد باید به جای کمک از اصطلاح همکاری استفاده کرد.

وی ادامه داد: مقابله با کرونا ، اقدام صیانتی برای همه کشورها محسوب می شود و ایران و آمریکا هم می توانند با هم همکاری کنند به شرط آنکه ، سیاست مانع نشود. واقعیت آن است که تردیدهایی برای مقابله با کرونا وجود دارد چون قدرت ها از کرونا استفاده بیوتروریستی می‌کنند.

این نماینده مجلس افزود:جای ایران برای مقابله با این اپیدمی جهانی خالی است  و از ایران برای حضور در نشست های مقابله با کرونا دعوت نمی شود و آمریکا سعی می کند ایران را از کانون تصمیم گیری جهانی دور کند. چون کماکان و با وجود شرایط فعلی همچنان به دنبال محدود کردن ایران است .

فلاحت پیشه تاکید کرد: اگر تحریم‌ها برداشته نشود ، کرونا در ایران و کشورهای همسایه بیشتر شده و مشکلات زیادی ایجاد می کند. به همین دلیل باید ایران از سازمان ملل درخواست صدور قطعنامه‌ای برای تعلیق تحریم ها کند تا مقابله با ویروس راحت‌تر شود. البته با اقداماتی بخشی از منابع محدود شده مالی ایران آزاد شده اما کافی نیست.

انتهای پیام