پیشنهاد جدید وزات بهداشت برای مقابله با مبتلایان / دولت دنیا را متعجب کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد: طرح فاصله گذاری تا 15 فروردین اجرا و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت و انتظار می رود مردم تا آن زمان همکاری کنند که به نفع همه است. هر وقت لازم باشد این دوره تمام می شود تا مردم به زندگی عادی برگردند اما بستگی به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و با تصمیم وزارت بهداشت ، روند کاهشی و شرایط عادی می شود .

درحالی برخی کشورها هزینه آزمایش اولیه 1300 تا 1500 دلاری از افراد می‌گیرند که در ایران 90 درصد هزینه ها را دولت و شرکت های بیمه می دهند .

همچنین ایران از جمله کشورهایی است که فروشگاه های آن از 10 صبح به بعد تا فردا ، قفسه خالی ندارد و فروشگاه های بزرگ ۲۴ ساعته باز هستند . علاوه بر این همه پالایشگاه‌ها و چاه‌های نفت ، نیروگاه‌ها و تصفیه‌خانه‌های آب در سراسر کشور و ناوگان حمل و نقل کشور فعال هستند.

در این میان ، میانگین مسافرت های نوروزی 70 درصد کاهش یافت و 10 درصد هم بنا به ضروریات در تردد بودند و فقط 10 تا 20 درصد مردم توجهی به توصیه ها نکردند .

پیشنهاد جدید وزات بهداشت برای مقابله با مبتلایان

وزارت بهداشت امروز پیشنهاد داد هر فرد مبتلا به کرونا ، موظف است دو هفته به نوعی در منزل و بیمارستان ، بستری و قرنطینه شود. بنابراین درخواست می شود این گروه رعایت و خود را قرنطینه کنند.

بحث جلسه امروز این بود که اگر چنین افرادی به مفاد طرح فاصله گذاری عمل نکردند ، چگونه رفتار شود. بنابراین مقرر شد کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی در رابطه با نحوه برخورد با این افراد تصمیم گیری کند و احتمالا" تا شب دستورالعملی تصویب شود .

تعجب دنیا از ایران و اطمینان به مردم

با وجود ادامه تحریم ها ، 20 درصد از بودجه سال جاری معادل 100 هزار میلیارد تومان به کرونا اختصاص داده شد که شاید برای دنیا تعجب آور باشد چگونه دولت ضمن تجهیز بیمارستان ها و آرامش مردم ، توانست طی یک هفته 100 هزار میلیارد تومان به عنوان وام و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار افراد بگذارد؟

این رقم شامل 8  هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی به سه میلیون نفر ، 12 هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای 4 میلیون خانوار، تخصیص 5 هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری و 75 هزار میلیارد تومان هم وام ارزان قیمت دو ساله با سود 12 درصدی برای صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده است .

به مردم اطمینان می دهم دولت ، وزارتخانه های راه، صنعت ، خارجه، بهداشت، نفت و نیرو ، نیازمندی‌های مردم را تامین کنند. نیروهای مسلح هم پای کار هستند .


انتهای پیام