مخالفت عربستان برای مذاکره با مسکو و توافق جدید اوپک پلاس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، عربستان اعلام کرد: با وجود افزایش فشارهای واشینگتن برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا و تلاش مسکو برای رفع اختلافات با ریاض، هیچ مذاکره‌ای درباره توافق جدید نفتی با روسیه انجام نشده است.
بر اساس این گزارش، این در حالی است که کریل دمیتریوف مدیرعامل صندوق ثروت مستقل روسیه اقدامات مشترک کشورها برای احیای اقتصاد جهانی را در چارچوب توافق اوپک پلاس ممکن می داند.

پیش‌ از این در ابتدای ماه جاری میلادی، توافق سه ساله کاهش عرضه بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ‌و هم‌پیمانان شامل روسیه موسوم به اوپک پلاس در پی خودداری روسیه از تعمیق کاهش عرضه نفت پایان یافت و این موضوع موجب شد عربستان تولید را به سطح بی‌سابقه‌ بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز برساند و این شرایط موجب جنگ قیمتی در بازار و سقوط بی‌سابقه قیمت‌های جهانی نفت خام شد.

افزایش عرضه همزمان با افت شدید تقاضا همراه شد، زیرا دولت‌ها در سراسر جهان برای جلوگیری از سرعت گسترش ویروس کرونا، اقدام‌هایی پیشگیرانه و محدودیت‌های سراسری اعمال کردند. همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و مازاد عرضه نفت به قیمت‌ها، نفت برنت را به پایین‌ترین سطح در ۱۷ سال گذشته یعنی کمتر از ۲۵ دلار برای هر بشکه رسانده و درآمد تولیدکنندگان نفت را با مشکل جدی رو به‌ رو کرده است.

انتهای پیام