پیش بینی مثبت معاملات پسته بورسی در سال جهش تولید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید عزت آبادی پور با اعلام شروع مطلوب و رضایت بخش معاملات پسته در بورس کالا طی سال گذشته به کالا خبر گفت: راه اندازی صندوق محصولات کشاورزی، آغاز و رونق معاملات نسیه پسته، برنامه ریزی برای ‌افزایش حجم معاملات آتی وگواهی سپرده پسته در کنار شفافیت قیمتی ایجاد شده و معافیت مالیاتی از جمله اقداماتی است که چشم انداز مثبتی را پیش روی معاملات پسته در بورس کالا قرار می دهد.

وی افزود: با راه اندازی ابزارهای مالی قراردادهای آتی و گواهی سپرده کالایی پسته پذیرش و عرضه پسته در بورس کالا به شفافیت بازار و کشف قیمت واقعی کمک کرده و با توجه به صادراتی بودن این محصول، بورس مزایای متعددی برای باغداران، واسطه ها و صادرکننده ها خواهد داشت از جمله استفاده از معافیت مالیاتی بر روی معاملات گواهی سپرده کالایی و امکان توثیق این اوراق به عنوان ضمانت جهت تامین مالی از شبکه بانکی که در بازار سنتی این امکان برای باغداران فراهم نیست که برمبنای محصول برداشت شده تامین مالی کنند.

عزت آبادی پور ادامه داد: از سوی دیگر راه‌اندازی صندوق‌های کالایی با هدف تأمین منابع مالی موردنیاز معاملات بورس و مشارکت کشاورزان در صندوق‌ها و ورود آن‌ها به سرمایه گذاری در بازار محصول است. همچنین حلقه صادراتی بورس کالا نیز در حال پیگیری است تا عرضه‌های صادراتی نیز انجام شود. به کمک قراردادهای آتی، افرادی که ریسک پذیر هستند می توانند با منابع مالی کمتر محصول موردنیاز برای آینده را پیش خرید کرده و ضمن پوشش ریسک نوسانات قیمتی احتمالی در آینده، برای تجارت برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام