اقدامات بورس کالا برای مقابله با کرونا : از جایگزینی کارگزاران تا تجمیع عرضه و...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا محتشمی پور با اشاره به اقدامات بورس کالا در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: جایگزینی حضور کارگزاران در روزهای سه شنبه هر هفته با معاملات الکترونیکی تا اطلاع ثانوی، امکان انجام کلیه معاملات صادراتی تالار کیش به شکل الکترونیکی از تهران، تجمیع و تمرکز عرضه محصولات طی روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۸ و ۵ ،۶ و ۹ فروردین ۹۹ به روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین، کاهش بازه زمانی معاملات آتی، اختیار معامله، گواهی سپرده کالایی و صندوق های کالایی به ساعت ۱۵ از جمله اقدامات بورس کالا در جهت تسهیل معاملات و به حداقل رساندن عملیات فیزیکی در بخش های مختلف بوده است.

وی افزود: کارگزاران تا پیش از شیوع کرونا، گزارش های مالی ماهانه را به صورت فیزیکی ارایه می کردند که هم اکنون به صورت مجازی دریافت می شود.
همچنین با توجه به کاهش ساعت فعالیت بانک ها در چندین مورد زمان ثبت سفارش مشتریان برای معاملات تمدید شده تا مشکلی برای تامین نیاز مصرف کنندگان و خرید آن ها ایجاد نشود.

محتشمی پور ادامه داد: کلیه اقدامات مربوط به اخذ کد مشتریان و پذیرش کالاها بدون دریافت مدارک فیزیکی و به صورت الکترونیکی انجام می شود تا نیازی به مراجعه حضوری مشتریان نباشد. در واحد تسویه و پایاپای نیز به دلیل وجود بار مالی در برخی مدارک، نیاز به دریافت اصل مدرک وجود داشت که با تعامل و هماهنگی های انجام شده امکان دریافت الکترونیکی مدارک البته با برخی ملاحظات فراهم شده است.

انتهای پیام