عرضه اولیه شرکت‌های سود ده کارگزاری، مشاور سرمایه‌گذاری، رتبه‌بندی و....

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات نهادهای واسط مالی که در زنجیره ارزش بازار سرمایه قرار دارند و از امکان عرضه اولیه سهام برخوردارند اشاره کرد و به سنا گفت : شرکت‌های کارگزاری، سرمایه‌گذاری ، مشاور سرمایه‌گذاری، رتبه‌بندی، سبدگردان، پردازش اطلاعات مالی، تامین سرمایه و شرکت‌های مادر در این دسته قرار می‌گیرند.

وی افزود: محور فعالیت‌ها و خدمات شرکت‌های فعال در زنجیره ارزش بازارسرمایه ، دچار رکود و یا رونق ناشی از چرخه‌های اقتصادی در سایر صنایع و عموما گروه‌های کالامحور ، نمی‌شوند و با ورود به بازار می‌توانند به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر سرمایه‌گذاران باشند .

این مقام مسئول یکی از برنامه‌های سال جدید فرابورس و بورس را پذیرش و عرضه اولیه این گروه از شرکت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: طی ماه‌های اخیر عطش خریداران و سرمایه‌گذاران به سهام بورس‌ها نشان می‌دهد این گروه نیازمند حضور شرکت‌های بیشتر برای مدیریت هرچه بهتر تقاضا است که با استقبال شرکت‌های فعال در چرخه نهادهای مالی واسط برای ورود به بازار سرمایه این امر به درستی محقق خواهد شد.

هامونی با بیان اینکه در این میان چند شرکت کارگزاری درخواست پذیرش به فرابورس ایران داده و توسط هیات پذیرش موافقت شده ، توضیح داد: ورود این شرکت‌ها به بازار منوط به طرح این مسئله و تصمیم هیات‌مدیره سازمان بورس است.

به گفته وی با توجه به رشد و رونق سال‌های اخیر بازار سرمایه ، درآمد کارگزاری‌ها به علت بیشتر بودن نرخ کارمزد در مقایسه با بورس‌ها و قابل توجه بودن این رقم، می‌تواند صنعت کارگزاری را به عنوان یک گروه سودآور مطرح کند.

انتهای پیام