درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین از رئیس‌جمهور

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، رضا ملک زاده طی نامه ای از رییس جمهور درخواست کرد تا ترتیبی اتخاذ شود مقررات رفت و آمدها، منع مسافرت ها، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و شرایط متفاوت کار ادارات (تاکید بر دورکاری در موارد ممکن و کاهش ساعات کار اداره ها در موارد غیر ضروری) با قوت و شدت هرچه بیشتر حداقل تا پایان فروردین به منظور کاهش سرعت و پیشگیری از همه گیری کرونا اجرا شود.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از اوج گیری همه گیری کرونا در ایران حفظ فاصله اجتماعی و کاهش سطح ارتباطات مردم به حداقل ممکن و لازمه این مهم، جدی گرفته شدن این درخواست پزشکان، متخصصان و محققان هم نظر است.

این مقام مسئول ادامه داد: در غیر اینصورت افزایش شمار قربانیان کرونا شامل مبتلایان و جانباختگان به دلیل پرشدن ظرفیت و امکانات بیمارستان ها و کاهش فوق العاده توان کادر درمانی و مراقبتی بدیهی بوده و کنترل همه گیری در آینده بسیار سخت تر خواهد شد.

ملک زاده تصریح کرد: خاموش شدن همه گیری کرونا نیازمند ابتلای ۷۰ درصد مردم کشورهای درگیر از جمله ایران به این ویروس طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی است اما این به معنای اتخاذ نکردن شرایط پیشگیرانه نیست و باید به تدریج و نه یکباره صورت گیرد تا دچار بحران در کنترل آن نشویم.

انتهای پیام