واکنش تهدید آمیز ترامپ به تعویق جلسه نفتی روسیه و عربستان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ترامپ اعلام کرد: اگر مجبور شوم برای حفاظت از کارگران بخش انرژی آمریکا در برابر سقوط قیمت نفت که با جنگ بین روسیه و عربستان بر سر سهم بازار تشدید شده هر کاری انجام می دهم و اگر منصفانه رفتار نشود برای واردات نفت عوارض وضع خواهم کرد.

وی افزود: با کاهش قیمت نفت بهای بنزین احتمالا تا 90 سنت در هر گالن پایین می آید و سقوط قیمت نفت به بسیاری از مشاغل در آمریکا آسیب می رساند. اگر عربستان و روسیه به این جنگ قیمت با کاهش تولید پایان ندهند خود را نابود می کنند.

بر اساس این گزارش، موسسه نفت آمریکا و تولیدکنندگان سوخت و مواد پتروشیمی به عنوان دو گروه صنعتی بزرگ در آمریکا، طی نامه ای به ترامپ اعلام کردند که وضع عوارض بر واردات نفت، کسب و کار پالایش نفت را در داخل به خطر می‌اندازد زیرا برخی کارخانه ها به نفت خام خارجی نیاز دارند.

بنا بر اعلام منابع اوپک، عربستان و روسیه نشست دوشنبه را برای گفتگو در مورد کاهش تولید نفت تا 9 آوریل به تعویق انداخته اند. زیرا بر سر تعیین مقصر سقوط قیمت نفت با یکدیگر اختلاف دارند. کاهش تقاضای نفت به علت همه گیری ویروس کرونا و افزایش تولید روسیه و عربستان در جنگ بر سر سهم بازار، قیمت نفت دو سوم ارزش را در سال جاری میلادی از دست داده است.

انتهای پیام