وزیر اقتصاد برداشت غیرقانونی ۱۸۰۰ میلیاردی را درست می داند/ پیگیری دادستان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسینی با اشاره به برداشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای تامین هزینه های جاری بودجه سال ۹۸ به فارس گفت: سازمان امور مالیاتی به دلیل اختلاف نظری که در رابطه با اخذ مالیات ناشی از تسعیر نرخ ارز و فعالیت های اقتصادی صندوق توسعه ملی داشت بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع این صندوق را بدون اجازه برداشت کرد.

وی افزود: طبق استفساریه مجلس و قانون، صندوق توسعه ملی از پرداخت مالیات معاف است . در این راستا قبل از عید، نامه‌ای به رئیس مجلس نوشته و رونوشتی به رئیس دیوان محاسبات ارسال کردم. لاریجانی نیز با عادل آذر صحبت کرده و قرار شد دیوان محاسبات موضوع را پیگیری و مسئول آن در وزارت اقتصاد مشخص شود.

این نماینده ادامه داد: در این رابطه با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز صحبت کرده‌ام که ادعا می کند این برداشت از صندوق توسعه ملی درست بوده و در خواست ارایه مستنداتی شده است .

حسینی گفت : نگاه دولت به صندوق توسعه ملی همانند حساب ذخیره ارزی است. در گذشته ۵۰ درصد حساب ذخیره ارزی سهم دولت و ۵۰ درصد سهم ملت بود اما بعدا ۹۰ درصد آن به دولت رسید و ۱۰ درصد سهم ملت شد و اکنون ۱۰۰ درصد آن را دولت استفاده کرد.

انتهای پیام