جدیدترین تصمیم روحانی برای مدارس و دانشگاه‌ها ، مسافرت های شهری و ...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در روندی که پیش رو داریم برای مسئله مبارزه با کرونا هیچ اختلاف نظری بین دستگاه های دولتی وجود ندارد . اولا بین قوای سه گانه هیچ اختلاف نظری وجود ندارد. همه در کنار هم هستیم. همین طور نیروهای مسلح و مقام معظم رهبری همه جا حمایت کردند هرجا نیاز داشتیم و نکته ای عرض شد، پیام یا نامه‌ای فرستادیم ایشان همراهی فرمودند لذا کل نظام یکپارچه است.

وی با اشاره به مصوبه امروز نشست ستاد افزود:‌ فعالیت‌های اقتصادی کم ریسک در استان‌ها از ۲۳ فروردین و در استان تهران از ۳۰ فروردین با درنظر گرفتن پروتکل وزارت بهداشت آغاز به کار می‌کنند. خواست کمیته اجتماعی ستاد و خواست وزارت صنعت و فعالان اقتصادی و اصناف جمع بندی این بود کسب و کارها و فعالیت‌های کم ریسک از ۲۳ فروردین در استان‌ها می‌توانند آغاز شوند. تا پایان فروردین کسب و کار پرریسک همچنان ممنوع باقی می‌ماند تا بعدا راجع به آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس جمهور درباره زمان بازگشایی مراکز آموزشی و تحصیلی هم توضیح داد: فعلا تصمیم بر این است که در بخش آموزش به استثنای آموزش تکمیلی (مخصوصا دکترا) که از ۳۰ فروردین حضوری خواهد بود، مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها تا ۳۰‌ فروردین همچنان تعطیل باشند. اینکه برای ۳۰ فروردین به بعد چه می‌شود در جلسات بعدی تصمیم‌گیری می‌شود. البته برخی استان های سفید مثل بوشهر و هرمزگان اختیار دارند تصمیم بگیرند.

روحانی ادامه داد: رفت و آمد خودرو‌های شخصی در داخل استان‌ها آزاد بوده و درحال حاضر هم هستند اما تردد خودرو‌ها استان به استان تا ۳۰ فروردین ممنوع است. از ۲۳ فروردین ساعت کار اداری ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر است. همچنین هر آزمایشگاهی که به نتیجه مثبت درباره کرونای یک فرد برسد علاوه بر خود شخص به محل کار و خانواده شخص هم باید اعلام کنند.

انتهای پیام