عضو شورا و مقام آگاه حضور قالیباف اصل در بورس را تایید کردند/ رایزنی وزیر اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی شایعه استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و حضور حسن قالیباف اصل دیروز برای چندمین بار مطرح شده که تاکنون واکنشی رسمی از سوی مسئولان و اعضای شورای عالی بورس و... نشده که ممکن است ناشی از دو رویکرد قطعی بودن این جابجایی یا ترجیح بر عدم واکنش به شایعه چند باره باشد.

در این میان بررسی های بورس پرس نشان داد تا دیروز محمدی در محل کار حاضر بود و پیگیر امور جاری .

یک عضو هیات مدیره و چند مدیر سازمان بورس هم شایعه استعفای وی را تایید نکردند. از سوی دیگر دو عضو شورای عالی بورس هم از چنین تصمیمی و برنامه ایی ابراز بی اطلاعی کردند.

اما درحالی شاپور محمدی و قالیباف اصل تاکنون اعلام موضع نکرده اند و به تماس های خبرنگاران جواب نداده اند که یک منبع نزدیک به قالیباف اصل در گفت وگو با بورس پرس اعلام کرد: واقعیت این است که قالیباف اصل طی تماس تلفنی  ، موضوع حضور در سازمان بورس را تایید کرده و از برگزاری جلسه ای با وزیر اقتصاد در اواخر سال گذشته خبر داده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در سال جاری هم ، وزیر اقتصاد در تماس تلفنی با قالیباف اصل در مورد راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله برای فروش سهام دولت در بانک ها ، خودروسازان و پترو پالایشی ها ، مشورت کرده است. بنابراین می توان انتظار داشت تغییر و تحول مدیریتی سازمان بورس این بار جدی است.

براساس این گزارش، در این میان یکی از اعضا شورای عالی بورس هم در مورد برگزاری جلسه امروز شورا به صورت ویدئو کنفرانس به بورس پرس توضیح داد: تا به امروز ، موضوعی برای برگزاری جلسه امروز یا روزهای دیگر شورای عالی بورس مطرح نشده است. 

وی در برابر این سئوال که استعفای شاپور محمدی از ادامه حضور در سازمان بورس تا چه حد جدی است توضیح داد: واقعیت این است که قبل از پایان سال ، وزیر اقتصاد رایزنی هایی با چند گزینه از جمله قالیباف اصل کرده و در اصل موضوع ، شکی نیست .

وی ادامه داد: قرار نبود موضوع به این زودی رسانه ایی شود. چرا که به طی فرایند لازم و برگزاری جلسه شورای عالی بورس نیاز بوده و وزیر اقتصاد هم با وجود برخوداری از اختیاراتی برای تعیین رئیس و اعضا هیات مدیره سازمان بورس بر طی تشریفات قانونی تاکید دارد.

وی ادامه داد: بنابراین در حالی استعفای شاپور محمدی متحمل و جدی است که هرچند قالیباف اصل ، گزینه مهم و با احتمال 80 درصدی است اما فعلا" نمی توان قطعیت حضور وی را تایید کرد . دیروز هم در تماسی با وی ، مقرر شد هر چه زودتر نتیجه تصمیم گیری نهایی و اعلام شود. 

همچنین دیگر عضور شورای عالی بورس هم به بورس پرس گفت : تا دیروز که چنین موضوعی مطرح نبود و شورای عالی بورس هم برنامه ایی و دستور جلسه ایی در این مورد نداشت و  تماس تلفنی دیروز بعداظهر با محمدی هم بی نتیجه ماند . ولی انتظار می رود امروز مشخص شود.

با این اوصاف در شرایطی برخی منابع آگاه استعفای شاپور محمدی را به دلیل شرایط ویژه فعلی و روحیه محتاطانه وی، اندک می دانند که با توجه به گفته های عضو شورای عالی بورس و منبع نزدیک به قالیباف اصل و همچنین عدم واکنش سازمان بورس و محمدی ، شاید باید منتظر حضور چهارمین رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه ماند ولی باید تا حصول نتیجه قطعی و نهایی ، منتظر ماند.

انتهای پیام