زمان پرداخت یارانه یک میلیون تومانی، عدم کاهش فعلی حقوق کارمندان و ...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار داشت: شیوع کرونا گرچه سختی‌هایی را برای جامعه به ارمغان آورد ولی باعث شد در زمینه علم، دانش و شرکت‌های دانش بنیان، علم سلامت قدم‌های بسیار خوبی برداشته شود که این بسیار ارزشمند است. امروز در کیت های آزمایشی کم کم روی پا می ایستیم روز به روز تولیدات با شیوه ها و فناوری‌های جدید بیشتر می شود.

وی افزود: معاون علمی اطلاع داده کیت‌های جدیدی در اختیار قرار گرفته که مکمل کارهای گذشته است و نشان می‌دهد آیا فرد در زمان کوتاهی ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته یا نه. این موضوع می تواند بسیار مفید و موثر باشد و برای بسیاری از افرادی که در جامعه این ویروس را گرفتند و علامتی نبوده اطمینان حاصل کند. حالت اضطراب روز اول بیماری کرونا دیگر وجود ندارد بیمارستان‌ها فعال و پزشکان و پرستاران کاملا آماده هستند.

یک میلیون تومان به همراه یارانه اردیبهشت پرداخت می شود

رییس جمهور با ابراز امیداوری از اینکه در ماسک های بهداشتی مورد نیاز مردم در آینده نزدیک به خودکفایی برسیم، ادامه داد: در شرایط تحریم و مبارزه با کرونا قرار داریم اما مردم در فروشگاه ها وفور در مواد غذایی و مواد بهداشتی را مشاهده می کنند. وزارت صنعت و اصناف تلاش خوبی آغاز کرده اند و بسیاری از خطوط تولید تغییر کرده و به این موضوع اختصاص یافته است. مصوب می کنیم در زمان پرداخت یارانه اردیبهشت یک میلیون تومان به تمام خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شود.

روحانی با تاکید بر اینکه در طول ۵۰ سال گذشته از صندوق بین المللی پول چیزی نخواستیم، عنوان کرد:  در این مدت به وظایف هم عمل کردیم. اگر در این شرایط سخت آنها به وظایف عمل نکنند، دنیا برداشت دیگری از این مسئله خواهد داشت.آمریکایی‌ها مصوبات بهداشت جهانی را نقض می‌کند و در حوزه درمانی هم تروریست هستند. آمریکا همیشه یکجانبه‌گرا بوده و در سئله بیماری نیز بازهم همین روند غلط و تفکرات نادرست را ادامه می‌دهد که یک موضوع تاریخی است.

از شنبه موج دوم مبارزه با کرونا آغاز می شود

وی با تاکید بر اینکه از شنبه موج دوم مبارزه با کرونا آغاز می شود، گفت: این دوره نیازمند همکاری همه مردم است و سخت تر از دوره قبل است. در این مرحله سخت باید مرحله به مرحله جلو برویم. باید همه نیازمندی‌های ضروری مردم را تامین کنیم برای مقابله با کرونا جان نیاز به نان دارد نیاز به برق و گاز داریم همه نیازمندی‌ها را با هم در نظر می‌گیریم اما اولویت‌بندی وجود دارد گاهی ممکن است یکی فدای دیگری شود با همه تلاش به مقابله با کرونا آمدیم.

برنامه کاهش حقوق کارمندان فعلاً دردستور کار نیست

این مقام مسئول ادامه داد: شنبه مرحله سخت‌تری شروع می‌شود اگر با این بیماری مسری به مردم بگوییم داخل خانه بمانند و کسی از خانه خارج نشود راحت‌ترین کار دولت است ولی امکان پذیر نیست. یکسری افراد برای تولید نیازمندی‌ها باید بیرون بروند. عده ای از مردم حقوق ثابت دارند و می‌گویند سرکار برویم یا نرویم حقوق را می‌گیریم. البته برخی کشورها اعلام کردند حداقل ۲۰ درصد حقوق کارمندان را برای مبارزه با کرونا می دهند اما فعلا در دستور کار نیست و کارمندان همه بطور کامل حقوق را دریافت می کنند. اما عده ای هستند که کارگر روزمزد هستند اگر یک روز کار نکنند دستمزدی ندارند و پول غذای شب ندارند باید برای اینها کاری کنیم.

روحانی تاکید کرد: می‌خواهیم فعالیت اقتصادی را در حدی که امکانپذیر است، انجام و همزمان نیز مبارزه با کرونا را نیز انجام بدهیم. قبلا مبارزه نشسته در خانه بود اما اکنون مبارزه ایستاده در فعالیت اقتصادی است. برخی از دولت‌ها کشور خود را تفکیک کردند و چند استانی که شرایط‌ سخت‌تری داشتند را قرنطینه کردند و استان‌های دیگر را باز گذاشتند. می‌توانیم به تدریج این قدم‌ها را برداریم اما زود است.

وی تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عجله‌ای نداریم ممکن است برخی از فعالیت‌های فرهنگی مانند تئاتر، سینما و خیلی از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تا مدت‌ها بازگشایی نشوند. ممکن  است مساجد و اماکن مقدس اینگونه باشند در این گونه موارد باید تامل کنیم. در شهرستان‌ها هم گفتیم کسب و کارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شنبه شروع شوند اما تهران را یک هفته تاخیر انداختیم چراکه شرایط باید درست و مهیا باشد.

انتهای پیام