ماسک‌های فیلتردار یونی ‌توسط وزارت دفاع تولید شد + ویژگی‌های خاص

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر سرتیپ حاتمی در مراسم رونمایی و افتتاح خط تولید انبوه ماسک‌های فیلتردار پیشرفته یونی اظهار داشت: متخصصان جوان وزارت دفاع برای رفع دغدغه مقابله با ویروس کرونا پس از یک دوره تحقیقات پژوهشی و با بهره‌گیری از علوم و دانش متخصصان داخلی موفق شدند برای اولین بار به فناوری ساخت ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی دست یابند.

وی تصریح کرد: این نوع ماسک با تمامی مدل‌ های قبلی به لحاظ فیلتر متفاوت بوده و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ضمن جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس به محیط تنفسی با تعبیه فناوری یونی و کریستالی در ساختار فیلتر این ماسک‌ها موجب خواهد شد تا  استفاده‌کنندگان بسیار راحت‌تر بتوانند در مدت زمان طولانی‌تر تنفس کرده و افرادی که دارای مشکلات تنفسی و ریوی هستند به دلیل مواد آغشته یونی بکار رفته در این نوع ماسک‌ های فیلتر دار با کم کردن التهابات از تنفس بسیار راحت‌تر و آسوده‌تری برخوردار شوند به گونه‌ای که با نصب این ماسک‌ها برای انجام فعالیت‌های اجتماعی با مشکل مواجه نخواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماسک‌های موجود در بازار نیاز به شست‌وشو و ضدعفونی مداوم دارند، ادامه داد: این نوع ماسک‌های مجهز به فیلترهای پیشرفته یونی به دلیل توانایی جلوگیری قابل توجه از ورود ویروس و قابلیت مقابله با آن نیاز به شست‌وشو و احیا مجدد در مدت حداقل۵۰ ساعت استفاده بصورت مستمر را نداشته و قابل بهره‌برداری طولانی مدت از ماسک خواهند بود.

حاتمی از قیمت پایین این نوع ماسک‌ها و امکان تولید انبوه با سرعت ۱۰۰ هزار ماسک بصورت روزانه خبر داد و گفت: پس از یک ماه تولید این فیلتر پیشرفته، وزارت دفاع توانایی تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز برای رفع نیاز جامعه را دارد. تولید ماسک‌های پیشرفته با فیلترهای یونی و کریستالی برای نخستین بار در ایران صورت گرفته و نمونه خارجی هم ندارد و تمام فناوری بومی آن در اختیار وزارت دفاع است.

وی افزود: پس از شیوع این ویروس متخصصان صنعت دفاعی نیز در کنار مردم بودند و با تلاش شبانه‌روزی در گام نخست موفق شدند کیت تشخیص کرونا و دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن را تولید و آن را در اختیار حوزه درمان قرار دهند.

انتهای پیام