چند دستور روحانی به سه وزیر و معاون علمی در آستانه فاصله‌گذاری هوشمند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی ‎طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی از فردا شنبه در تمامی استان‌ها به‌استثنای تهران اجرا می شود که حسن روحانی به سعید نمکی وزیر بهداشت دستور داد با همکاری کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا، سریعاً ارزیابی دقیقی از مقدمات اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و فهرست ملزومات مورد نیاز انجام دهد و فردا گزارشی به جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی ارائه کند .

وی با تأکید بر اینکه مصوبات قبلی استان تهران همچنان پابرجا بوده و تصمیم جدیدی اتخاذ نشده از وزیر بهداشت خواست با همکاری کمیته امنیتی اجتماعی ستاد، ضمن نظارت دقیق بر حفظ محدودیت‌ها در تهران این موضوع به‌دقت برای شهروندان این استان اطلاع‌رسانی شود.

رئیس جمهور ‎به محمد اسلامی وزیر راه هم دستور داد ارزیابی شرکت های حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی که در ایام تعطیلی دچار ضرر و زیان شده اند، انجام و گزارشی به ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیات دولت ارائه شود.

وی همچنین با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از وی خواست وضعیت حمل ونقل عمومی و تردد در جاده ها را برای شرایط فاصله گذاری هوشمند که از فردا شنبه آغاز می شود در جلسه آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش کند .

رئیس جمهور همچنین دستورات موکدی برای تخصیص بودجه با هدف پیشبرد پروژه های عمرانی در احداث راه ها و راه آهن به سازمان برنامه و بودجه داد.

روحانی همچنین به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، تلاش برای فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی و مراقبت از امنیت اطلاعات مربوط به دانش آموزان و معلمان و اختصاصی بودن فضای آموزشی در محیط اختصاص یافته را ضروری خواند.

وی به سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز دستور داد با هدف تبادل اقدامات و ابتکارات جدید و بهره گیری از طرح ها و تجارب سایر کشورها در زمینه تولید و ساخت داروها و تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا، اقدامات لازم انجام گیرد.

انتهای پیام