شاخص بی توجه به حاشیه مهم وارد کانال ۶۰۰ هزار تایی شد + دلایل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیش بینی برخی فعالان مبنی بر عدم اثر مصوبه حاشیه ساز و مهم سازمان بورس در تغییر مقررات معاملات سهام ، خیلی زود و در همان چند دقیقه اول معاملات امروز محقق شد و شاخص در نتیجه افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ ، قادر به افزایش بیش از 3700 واحدی شد و برای اولین بار از مرز 600 هزار تا هم گذشت.

براساس  این گزارش، بعد از مصوبه چهازشنبه سازمان بورس مبنی بر تغییر مقررات مربوط به بازگشایی و توقف نمادهای دارای نوسان بیش از 20 و 50 درصدی و اثر نحوه شفاف سازی در افزایش حجم مبنا ، برخی از فعالان بر این باور بودند که بازار سهام از این هفته سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت و حتی شاهد پایان دوران رونق خواهد شد اما عده ایی هم معتقد بوده و هستند که به دلایلی چون ادامه هجوم نقدینگی به بازار سهام ، حمایت دولت از بورس و برنامه واگذاری حداقل 30 هزار میلیاردتومان سهام شرکت ها ، عرضه حداقل 85 هزار میلیارد تومان اوراق ، اثر تورم پیش بینی شده زیاد بر بازار سهام و.... روند صعودی شاخص و قیمت سهام اکثر شرکت ها ادامه خواهد داشت.

با این اوصاف ، دماسنج بازار سهام طی نیم ساعت اول معاملات امروز با اثر مثبت شرکت هایی چون فولاد مبارکه ، تاپیکو، پالایشگاه های تهران و اصفهان ، کشتیرانی ، پارسان و خدمات انفورماتیک و ... ، 3 هزار و 700 واحدی برای نخستین بار وارد کانال 600 هزار تایی شد تا امیدها به روشن بودن چراغ بورس همچنان زیاد باشد.

انتهای پیام