دلایل سازمان بورس برای مخالفت با افزایش سرمایه ۱۴۰۰ درصدی یک شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت آذریت درخصوص جوابیه سازمان بورس به درخواست افزایش سرمایه ۱۴۰۰ درصدی از محل مطالبات سهامدارن و آورده نقدی توضیح داد و برای دو روز کاری متوقف شد.

براین اساس، پیرو درخواست صدور مجوز انجام افزایش سرمایه "ساذری" از ۶۰۰ میلیون تومان به ۹ میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، صورت های مالی حسابرسی شده سالانه منتهی به اسفند ۹۷ این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ لایحه قانون تجارت است.

طبق ماده ۸ دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده ۱۴۱، سازمان تنها در صورتی مجوز برگزاری مجمع فوق العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه را صادر می کند که در صورت افزایش سرمایه شرکت از شمولیت ماده مذکور خارج شود. این در حالی است که شرکت با افزایش سرمایه درخواستی کماکان مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.

همچنین با توجه به عدم اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت و به صورت های مالی سالانه منتهی به ۲۹ اسفند، رسیدگی به درخواست افزایش سرمایه منوط به ارائه درخواست جدید به مبلغ مورد نیاز جهت خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ و رعایت مفاد تبصره ۲ ماده ۶ دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی و اوراق بهادار است.

انتهای پیام