پیش بینی ورود موج جدید نقدینگی به بورس / رکود سه ماهه بازارهای رقیب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دکترای مدیریت مالی و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص موج جدید نقدینگی در بورس با بازگشایی اصناف در کانال تلگرام چند خط از محسن عباسی اعلام کرد: با بازگشایی مجدد اصناف خصوصاً بازارهای رقیب بورس مانند طلا، بازگشایی دفاتر مشاوران مسکن،  بازار بزرگ تهران و صرافی ها و بازارهای غیر رسمی دلار شاهد موج جدیدی از ورود نقدینگی به بورس خواهیم بود.

با توجه به ادامه دار بودن رکود در کسب و کارهای خرد و ترس عمومی از کرونا به نظر می رسد حداقل تا ۳ ماه آینده همچنان تقاضا برای دریافت خدمات پایین باشد.

رکود در سایر بازارها و رونق بورس احتمالاً مردم بیشتری را تشویق به حضور در بازار سهام خواهد کرد. طلا، اوراق کم بازده و حتی مسکن و آپارتمان هایی که به قصد سرمایه گذاری خریداری شده اند برای جبران خسارت ناشی از رکود در کسب و کارها و همچنین کسب بازدهی از بورس تبدیل به وجه نقد شده و راهی بورس خواهد شد.

حجم معاملات به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در روز وحتی بیشتر خواهد رسید. فشار مضاعفی به بازار ارز و خصوصا سکه وارد خواهد شد زیرا این دو کالا بیش از مسکن در سبد هر خانوار ایرانی نقش سرمایه گذاری را ایفا می کنند و ضمنا از منظر مبلغی نیز خردتر  و شناورتر از مسکن هستند و به سرعت توانایی تبدیل به وجه نقد را دارند.بورس در حال بزرگ شدن است و قصد دارد جای خود در در سبد سرمایه گذاری خانواده ایرانی باز کند، سهمی که سال ها در اختیار مسکن و ارز و طلا بود!

انتهای پیام