تامین مالی خرید ۹۹.۳ درصد سهام پتروشیمی هنگام و زمان بهره برداری از دو طرح

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نقی صانعی در مورد زمان بهره ‌برداری پتروشیمی هنگام گفت: طبق برنامه‌ریزی ، واحد آمونیاک این طرح تا سال ١۴٠٠ و واحد تولید اوره تا سال ١۴٠١ به بهره برداری خواهد رسید . تمام تجهیزات مورد نیاز این پتروشیمی خریداری شده و مشکلی از این جهت وجود ندارد .

وی افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه آمونیاک ۷۹ درصد و پروژه اوره ۵۹ درصد بوده و سعی بر این است واحد آمونیاک در اسرع وقت به بهره برداری برسد .

این مقام مسئول در مورد تامین مالی خرید پتروشیمی هنگام نیز توضیح داد: بخشی از مبلغ مورد نیاز این طرح از طریق مزایده و به صورت نقدی پرداخت شده و بخشی به صورت قسطی و قسمتی از طریق وام تامین شده است.

صانعی در مورد اثر کاهش قیمت نفت هم گفت : کاهش قیمت نفت هم در کاهش قیمت مواد اولیه و هم در قیمت محصول اثر داشته اما حاشیه سود محصولات تغییر چندانی نداشته و حفظ شده است . همچنین با وجود شرایط کرونا ، شرکت طی فرودین ماه اقدام تولید با ظرفیت ۱۰۴ تا ۱۰۵ درصدی شد.

براساس این گزار، پتروشیمی نوری که از شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس بشمار می رود ، چند روز پیش ۹۹.۳ درصد سهام پتروشیمی هنگام را در یک مزایده خریداری کرد.

مبلغ این مزایده ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان و نحوه تسویه به صورت نقد و اقساط طی یکسال خواهد بود . پتروشیمی نوری طی این مزایده ۵ میلیارد و ۹۵۸ میلیون سهام پتروشیمی هنگام را با قیمت هر سهم ۴۹۰۱ ریال و با قیمت پایه خریداری کرده است .

انتهای پیام