سند راهبردی نوین و نقشه راه توسعه مدیرعامل بورس کالا برای ۱۴۰۴

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد درباره رویکرد سند راهبردی نوین بورس کالا برای افق چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: با توجه به اتمام افق ترسیم شده بورس کالا برای چشم انداز ۹۹ به‌روزرسانی سند راهبردی سازمان بورس و اوراق بهادارسال ۹۷ و تغییرات چشمگیر محیط کسب‌وکار اعم از تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی، ظهور تکنولوژی‌های جدید، اعمال سیاست‌های دستوری و بازدارنده، پذیرش سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران و راه‌اندازی و توسعه ابزارهای جدید مانند مناقصه و خرید دین، شرکت بورس کالای ایران در سال ۹۸ تصمیم گرفت تا اقدام به بازنگری و تدوین سند راهبردی نوین شرکت کند.

وی افزود: همچنین کاهش درآمد شرکت تحت تاثیر خروج موقت از بازار آتی سکه طلا و کاهش کارمزد برخی کالاها در کنار وجود نقاط قابل بهبود در سند راهبردی پیشین همچون به‌کارگیری مدل ارزیابی کارت امتیازی متوازن (BSC) و لحاظ نمودن رویکرد مدیریت ریسک از دیگر موارد اثرگذار در تدوین سند راهبردی نوین شرکت به شمار می رود.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: بدین منظور کمیته بازنگری سند راهبردی متشکل از اعضای منتخب هیات‌مدیره و مدیران ارشد شرکت، کارگروه داخلی متشکل از معاونان و مدیران میانی شرکت و همچنین تیم اجرایی متشکل از کارشناسان خبره و باتجربه این حوزه، ‌تشکیل و پس از برگزاری ۸ جلسه کمیته بازنگری سند راهبردی، ۳۳ جلسه کارگروه تخصصی و ۹۲ جلسه تیم اجرایی جمعا بالغ بر ۸۵۶ نفرساعت، سند راهبردی نوین شرکت بورس کالای ایران در افق چشم انداز ۱۴۰۴ تدوین و تصویب گردید.

سلطانی نژاد گفت: ماحصل این جلسات و تلاش‌ها، آسیب‌شناسی سند پیشین و مطالعه اسناد بالادستی به‌روزرسانی ارکان اصلی (مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت)، شناسایی و تجزیه‌وتحلیل ذی‌نفعان شرکت، تجزیه‌وتحلیل عوامل داخلی (نقاط قوت و ضعف)، بررسی عوامل خارجی (فرصت‌ها و تهدیدها)، تعیین موقعیت راهبردی، تدوین و اولویت‌بندی راهبردها و تدوین نقشه راهبردی بود.

وی افزود: از دیگر نتایج برگزاری جلسات کمیته بازنگری سند راهبردی می توان به تعیین میزان تطابق میان راهبردهای شرکت با راهبردهای سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین راهبردهای وزارت امور اقتصاد و دارایی و تدوین مدل پایش و ارزیابی و فهرست عناوین برنامه‌های عملیاتی مشتمل بر طرح هاو اقدامات بهبود مرتبط با هر یک از راهبردها و به تفکیک ساختار سازمانی شرکت بورس کالا اشاره کرد.

مدیرعامل بورس کالا اضافه کرد: شرکت بورس کالا مرجع اصلی کشف قیمت و ارائه‌دهنده خدمات متنوع مبتنی بر کالا و اوراق بهادار کالایی در راستای پاسخ به نیازهای صاحبان صنایع، تجار و فعالان بازار سرمایه از طریق بستری رقابتی، منصفانه، شفاف و امن بوده و بدین منظور با بهره‌گیری از سرمایه های انسانی سرآمد و فناوری‌های نوین، همواره ضمن تمرکز بر بازارهای داخلی به دنبال شناسایی و بهره‌برداری از فرصت‌های بین‌المللی خواهد بود.

سلطانی نژاد گفت: رویکرد سند راهبردی در افق ۱۴۰۴ مشتمل بر عمق‌بخشی در بازارها با تمرکز بر بازاریابی، تعاملات موثر با سایر نهادها و توسعه پایدار بر مبنای برندسازی، مداومت همیشگی بر توسعه و ارتقای مجموعه ها و روش‌ها در راستای تنوع‌بخشی و بهبود کیفیت در خدمات به مشتریان خواهد بود. تکمیل زنجیره ارزش و ورود به حوزه‌های جدید کسب و کار نیز رویکرد ویژه این سند راهبردی برای تحقق بخشی شعار سال ۹۹ مبنی بر جهش تولید بوده که در آینده نزدیک و به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام