تحلیل تکنیکال قیمت های جهانی طلا، دلار و نفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نوید اختری زاده تحلیلگر تکنیکال یکی از شرکت های کارگزاری فعال در بورس ، تحلیلی از قیمت های جهانی طلا، دلار و نفت ارایه کرده که صرفا" جهت اطلاع رسانی و بدون تایید و رد در بورس پرس منتشر می شود .  

تحلیل تکنیکال طلای جهانی (Gold) :

در تحلیل نمودار قیمتی طلای جهانی در تایم روزانه شاهد بودیم که با شکل گیری یک الگوی هارمونیک AB=CD  در محدوده 1065 دلار و ایجاد یک واگرایی مثبت بین نوسان نمای میانگین متحرک همگرایی/واگرایی و نمودار قیمت رشد قیمتی این فلز گرانبهاء بودیم. می توان این رشد قیمت را در قالب پولبک به خط حمایتی شکسته شده در نمودار این فلز تلقی کرد .

با برخورد به محدوده قیمتی 1170 دلار قیمت مجددا" راه اصلاح را در پیش گرفته است. تراکم تراز های فیبوناچی حاکی از این است که قیمت این فلز می تواند در روزهای آینده تا سطح قیمتی 1095 دلار نیز کاهش داشته باشد. در نوسان نمای شاخص قرئت نسبی یک الگوی سر و شانه سقف که به عنوان یک الگوی بازگشتی و نزولی است .

در این نوسان نما شکل گرفته و نزول تا سطح قیمتی ذکر شده را تقویت می کند. نوسان نمای میانگین متحرک همگرایی/واگرایی نیز عدم قدرت در خریداران را نشان می دهد.

تحلیل تکنیکال دلار-ریال :

در حدود سه سال است که نمودار ارز دلار – ریال  در حال نوسان و حرکت در محدوده تراکمی است. در حال حاضر نمودار قیمت در انتهای این تراکم قرار گرفته و قیمت این ارز نزدیک به خط مقاومتی و سقف این تراکم است . منطقه همپوشانی ترازهای فیبوناچی در محدوده قیمتی 34300-34400 ریال در محدوده سقف منطقه بسیار قوی را برای جلوگیری از رشد بیشتر قیمت این ارز به وجود آورده است و انتظار داریم در این محدوده قیمت دلار – ریال روند اصلاحی خود را به سمت کف تراکم(محدوده 33000 ریال) آغاز کند.

انتهای پیام