به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سامانه نت سنج پلاس در اردیبهشت ماه وضعیت شبکه اینترنت اپراتورهای سه گانه در شاخص کیفیت اینترنت نسل سوم و چهارم در بخشهای گروه کاربران تجاری، رتبه در گروه بازی، رتبه در گروه تماس اینترنتی، رتبه در گروه دانلود حجیم و رتبه در گروه وبگردی را نشان میدهد.
با مراجعه به این سامانه میتوانید وضعیت سرعت و کیفیت سرویس اینترنت را در محل زندگی مشاهده کنید و به آمارهای مقایسهای اپراتورها در زمینههای مختلف دست پیدا کنید. در بخشی از منو، مقایسه استانی کیفیت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه را میبینید که در پنج بخش کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی تنظیم شده است. در هر پنج بخش، اپراتور همراه اول در استان تهران وضعیت بهتری نسبت به ایرانسل و رایتل دارد.
در بخش دیگری از منوها به وضعیت شکایات مردمی از اپراتورهای تلفن همراه میرسیم. مهمترین و بیشترین شکایتها در استان تهران به کیفیت سرویس (عدم آنتن دهی شبکه های ۳G و ۴G)، کیفیت سرویس (عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده) و مشکلات مالی و تعرفه (مغایرت در محاسبه حجم ترافیک) مربوط میشود. مقایسه تعداد شکایات از اپراتورها در استان تهران نیز نشان میدهد اپراتور همراه اول نسبت به تعداد مشترکان وضعیت بهتر و شکایتهای کمتری در مقایسه با رقبا دارد.
مقایسه استانی شکایت از اپراتورها به ازای هر صد هزار مشترک در استان تهران نیز ثابت میکند ایرانسل بیشترین میزان شکایتها را در مقایسه با اپراتورهای دیگر داشته است.
انتهای پیام